شناسهٔ خبر: 67244429 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

این سامانه پیشرفته برای نخستین بار در فرودگاه عسلویه نصب شد/ ایمنی بالا رفت

اقتصادنیوز: مدیر فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه از نصب پیشرفته‌ترین سامانه کمک بازرسی(ایکس‌ری) جهان برای نخستین‌بار در کشور در فرودگاه خلیج فارس عسلویه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مجید حاجوند صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به نصب پیشرفته‌ترین سامانه کمک بازرسی دنیا در فرودگاه خلیج فارس عسلویه اظهار داشت: این سامانه که از هوش مصنوعی بهره می‌برد موجب ارتقای ضریب ایمنی و امنیت در فرودگاه می‌شود.

وی با اشاره به دستورالعمل دولت مبنی بر تجهیز فرودگاه‌های سراسر کشور به این سامانه مهم و پیشرفته دنیا افزود: در حال حاضر هیچ یک از فرودگاه‌های کشور موفق به نصب چنین سامانه مدرن و پیشرفته نشده‌اند.

مدیر فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه با قدردانی از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: این سامانه بسیار مهم با همکاری مدیرعامل منطقه ویژه انرژی پارس خریداری و سپس نصب شد که از توجه وی به این مهم بسیار سپاسگزارم.

خبر مرتبط
فوری/ حادثه مرگبار در پالایشگاه عسلویه/ چند نفر فوت شدند؟

اقتصادنیوز: ابوالحسن بی‌باک با بیان اینکه ۳ نفر از کارکنان شرکت‌ پیمانکاری در حال عملیات تعمیر در یکی از واحدهای پالایشگاه دوم پارس جنوبی دچار حادثه شدند گفت: در حین انجام این عملیات یک نفر فوت می‌کند و ۲ نفر مصدوم می‌شوند.

وی با بیان اینکه سامانه ایکس‌ری نصب شده در فرودگاه خلیج فارس از نوع 100/100 است، افزود: این سامانه از دو منبع هایمن مدل 100/100 و همچنین هوش مصنوعی استفاده می‌کند که قادر به تشخیص هرگونه مواد منفجره، مواد مخدر، سلاح‌های کریستال و سایر موارد است.

حاجوند تصریح کرد: این سامانه ضمن افزایش سرعت عمل و جلوگیری از اتلاف وقت مراجعین و مسافرین، موجب ارتقا امنیت و ایمنی فرودگاه و پروازها می‌شود.

 

نظر شما