شناسهٔ خبر: 67244351 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

انقلاب در اردوی کرواسی: تغییر از صفر تا صد!

زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی، به دنبال ایجاد تغییرات بنیادین در این تیم برای جبران شکست سنگین برابر اسپانیاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کرواسی شروع خوبی در رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ نداشت و در اولین دیدار از مرحله گروهی با سه گل برابر تیم ملی اسپانیا شکست خورد و به نظر می‌رسد که دالیچ در تلاش است که شرایط را برای تیمش تغییر دهد.

این تیم باید روز چهارشنبه در دوم دیدار از مرحله گروهی یورو روبروی تیم ملی آلبانی به میدان برود و همه چیز از اول برای آنها آغاز خواهد شد. دالیچ در این باره به خبرنگاران گفت:« ما باید شروعی تازه و پرنشاط داشته باشیم! ما باید بهتر بازی کنیم و روی دیدارهای پیش رو تمرکز داشته باشیم. همه چیز بستگی به من دارد که بتوانم این شرایط را تغییر دهم.»

به نظر می‌رسد که به همین دلیل است که این مربی حالا به دنبال این است که برنامه‌هایش را به صورت کامل تغییر دهد! آنها حالا زمان برگزاری تمرینات را عوض کرده‌اند و آنها را به صورت محرمانه برگزار می‌کنند. زمان سفرهای این تیم هم تغییر کرده و قرار است از سبک بازی جدید و شاید حتی ترکیب جدیدی استفاده کنند.

2044961

زمان برگزاری تمرین روز دوشنبه از ساعت شش بعدازظهر به ساعت سه عصر تغییر پیدا کرد. این اقدامی هوشمندانه بود چون زمان برگزاری بازی روز چهارشنبه است. آنها همچنین قرار بود روز سه‌شنبه ساعت ۱۶:۳۰ تمرین کنند اما این جلسه از سوی دالیچ لغو شد و قرار است تمرینی به دور از چشم خبرنگاران در اردوی تمرینی آنها در ساعت ۱۱ صبح برگزار شود و سپس در آرامش به بررسی مسائل فنی بپردازند.

زمان سفر از اردوی تمرینی کرواسی به سمت هامبورگ هم چند ساعتی به تعویق افتاد. آنها به جای ساعت ۱۰:۳۰ صبح قرار است در ساعت چهار عصر راهی شوند. نشست خبری این تیم هم از ساعت ۱۶:۳۰ به ۲۰ تغییر پیدا کرد.

کرواسی در طول چند ماه اخیر از سیستم ۳-۳-۴ استفاده کرده است اما این سیستم در دیدار برابر تیم ملی اسپانیا به هیچ وجه جواب نداد و به همین دلیل احتمالا در بازی بعدی به کار گرفته نخواهد شد. دالیچ به احتمال زیاد بار دیگر به سیستم ۱-۳-۲-۴ بازخواهد گشت.

انتظار می‌رود که ترکیب جدیدی را در این بازی شاهد باشیم. مارین پونگراچیچ که عملکرد خوبی برابر اسپانیا روی دو گل نداشت از ترکیب کنار گذاشته می‌شود. احتمال دارد که مارتین ارلیچ جای او را بگیرد. همچنین ممکن است یوشکو گواردیول به پست دفاع میانی بیاید.

مهم‌ترین تغییر در خط میانی خواهد بود که عملکرد مارسلو بروزوویچ با انتقاد بسیاری روبرو شد. خصوصا که انتقال او از اینتر به عربستان باعث شده است که بسیاری به سطح بازی او تردید داشته باشند و احتمال دارد که او هم جایی در ترکیب اصلی تیمش در این بازی نداشته باشد.

نظر شما