شناسهٔ خبر: 67244116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هاشمی در تذکر شفاهی:

زيرساخت هاي جاده اي در استان خراسان جنوبي به دليل فعاليت هاي مدني تخريب شده است

صاحب‌خبر -
زيرساخت هاي جاده اي در استان خراسان جنوبي به دليل فعاليت هاي مدني تخريب شده است
خبرگزاری آریا - نماینده مردم بیرجند در مجلس گفت: زیرساخت های جاده ای در استان خراسان جنوبی به دلیل فعالیت های مدنی تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید حسن هاشمی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 29 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر صمت، گفت: خام فروشی مواد معدنی ارزشمند خراسان جنوبی موجب شد که معادن ارزشمند استان هیچ ارزش افزوده‌ای نداشته و به ثمن بخس فروخته شود لذا بایستی اهتمام جدی در جهت فرآوری محصولات معدنی صورت گیرد.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علیرغم تکلیف شرکت‌های دولتی در تأمین زیرساخت‌های لازم مع‌ذلک شرکت‌های دولتی علیرغم فعالیت‌های وسیعی معدنی و تخریب زیرساخت‌های جاده‌ای هیچ اقدامی برای تأمین زیرساخت‌های استان انجام نداده‌اند لذا ضرورت دارد به تکلیف اساسی خود عمل کنند.
وی افزود: علیرغم آنکه شرکت‌های دولتی و غیردولتی در امور صنایع و معادن استان خراسان جنوبی حضور فعال دارند مع‌ذلک حساب‌های بانکی آنان در تهران متمرکز و باعث تشدید نادر از منابع بانکی گردیده است مضافاً آنکه مالیات‌های مربوط نیز در تهران و خارج از استان پرداخت می‌گردد لذا ضرورت دارد تدابیر لازم در این خصوص انجام آن شود.
هاشمی بیان کرد: امید اکتشافات معادن در استان خراسان جنوبی که توسط شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی صورت گرفته و ده تن به صورت پی‌جویی و عملیات اکتشافی است لذا ضرورت دارد از بدیهیات تفصیلی و نیمه تفصیلی ضروری تا عمق نهصد متر انجام شود تا منجر به ذخایر معتنابه گردد لذا ضرورت دارد که به فوریت انجام شود.
این نماینده مجلس در دوره دوازدهم ادامه داد: با توجه به اقلیم خاص استان خراسان جنوبی و بحران آب برای صنایع و معادن ضرورت دارد خصوصاً معادن و صنایع زیردستی فاضلاب و جهت جهت انتقال پساب تصفیه خانه‌های بیرجند تا محل معادن و استفاده از پساب فاضلاب به جای آب اقدامات ضروری را به فوریت انجام دهند.
وی خطاب به وزیر صمت بیان کرد: جناب آقای وزیر هر چند صاحبان معادن و صنایع به مسئولیت اجتماعی خود عمل نکرده و معیشت مردم که در معادن طلا کار می‌کند به نان شب خود محتاجند ضرورت دارد اقدامات لازم جهت این تکلیف قانونی صورت گیرد.
هاشمی افزود: به دلیل تراز بالای انرژی در کشور در فصول زمستان نبود گاز و گازوئیل و در تابستان از کمبود آب و برق صنایع استان خراسان جنوبی رنج ببرند از آنجا که صادرات محدود استان شامل قاچاق و سیمان می‌باشد و قطع این و یا کاهش سهمیه گاز به مدت سه تا چهار ماه با آسیب‌های جدی به تولیدات و صادرات استان می‌گردد ضروری است تمهیداتی اندیشیده شود./
پایان پیام

نظر شما