شناسهٔ خبر: 67243566 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارمنستان به دنبال تشدید درگیری با جمهوری آذربایجان نیست

نخست‌وزیر ارمنستان خواستار بررسی دوجانبه نقض آتش‌بس همراه با جمهوری آذربایجان شد و تأکید کرد که اراده سیاسی ایروان تشدید درگیری با باکو نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان خواستار بررسی دوجانبه نقض آتش‌بس همراه با جمهوری آذربایجان است.

وی این مطلب را در خصوص آخرین اظهارات وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، در نشست گروه ابتکار حزب پیمان مدنی که در کاپان برگزار شد، بیان کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده  بود که از 12 ژوئن مواضع این کشور در مسیر نخجوان توسط یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان مورد هدف قرار گرفته و حداقل 4 بار اطلاعاتی مبنی بر نقض آتش‌بس منتشر کرده است.

طرف ارمنی اعلام کرد که این اطلاعات صحت ندارد.

پاشینیان گفت: وزارت دفاع ارمنستان این اطلاعات را تکذیب می‌کند. در این صورت دو گزینه ممکن است؛ یا عملاً نقض رژیم آتش‌بس صورت گرفته یا تلاش برای ایجاد زمینه تشدید تنش و درگیری است. در همه موارد، چه اولی و چه دومی، اراده سیاسی ما نیست.

پاشینیان همچنین گفت که او فکر می‌کند نیاز به روشن شدن این حادثه وجود دارد.

نخست‌وزیر ارمنستان تأکید کرد: من معتقدم برای تعیین همه‌جانبه حقیقت، از جمله برای جامعه بین‌المللی، بد نیست با آذربایجان سازوکار بررسی دوجانبه رژیم آتش‌بس ایجاد شود.

به گفته پاشینیان، در صورت گزارش یکی از طرفین از نقض رژیم آتش‌بس، می‌توان مکانیسم تحقیق در محل را راه‌اندازی کرد، وضعیت واقعی مشخص می‌شود و طرفین می‌توانند اقداماتی را برای افزایش انضباط و سایر اقدامات انجام دهند.

همچنین هیئت نظارت بین‌المللی که در سمت ارمنستان فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد که وضعیت در مرز آرام است و هیچ حادثه‌ای رخ نداده است.

هنوز در جمهوری آذربایجان به این سخنان پاشینیان واکنشی نشان داده نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما