شناسهٔ خبر: 67243204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

ساماندهی میدان شهید بهشتی برای ایجاد محوطه جدید گردشگری در تبریز

مجید فرامرزی

شهردار تبریز ضمن اشاره به ظرفیت‌های کلانشهر تبریز و لزوم بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها برای رونق گردشگری، از ساماندهی میدان شهید بهشتی این با هدف تبدیل این محوطه به یکی از ظرفیت‌ها و اماکن گردشگری این شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، یعقوب هوشیار ضمن اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر شهری در تبریز طی سخنانی اظهار کرد: میدان شهید بهشتی تبریز از ظرفیت‌های مطلوب شهر به شمار می‌رود که برای اجرای برنامه‌های مختلف و حضور حداکثری شهروندان و گردشگران در این برنامه‌ها می‌توان از این محوطه بهره‌مند شد.

شهردار کلانشهر تبریز ادامه داد: شهرداری منطقه ۸ طی سال‌های اخیر اقدامات مختلفی به منظور ساماندهی اساسی در میدان شهید بهشتی انجام داده است که این اقدامات موجب استقبال شایسته شهروندان و گردشگران از امکانات موجود در محوطه این میدان شده است.

او افزود: پروژه سنگ فرش اطراف میدان شهید بهشتی نیز یکی از پروژه های تکمیلی این میدان است که توسط شهرداری منطقه ۸ در حال اجراست و باید در کمترین زمان ممکن تکمیل شود.

هوشیار خاطرنشان کرد: امید است تا با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی در محوطه‌های تعبیه شده میدان شهید بهشتی، همه شهروندان از امکانات فرهنگی، وررزشی و اجتماعی تعبیه شده، نهایت بهره را ببرند.

عملیات اجرای مگاپروژه نوسازی میدان شهید بهشتی که سال ۱۳۷۴ مصوب شد از سال ۱۳۷۷ آغاز شد؛ اما به دلیل مشکلات اعتباری و تملک و همچنین ضعف در اجرا تا سال ۱۳۸۵ به کندی پیش می رفت؛ اما از آن سال تاکنون با تلاش شبانه روزی مجریان روند پیشرفت به سرعت تغییر کرد. احداث چندین برج تجاری و خدماتی و همچنین نوسازی خانه‌های فرسوده در محدوده طرح، چهره‌ای جدید به این منطقه داد؛ مهمتر از همه اما، مکانی در میان این پروژه هاست که می تواند نیاز شهروندان به تفریح و گذران اوقات فراغت را تأمین کند؛ میدانی که در وسط این پروژه در نظر گرفته شده، بزرگترین میدان شهری تبریز است.

انتهای پیام/

نظر شما