شناسهٔ خبر: 67240852 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

ترکیه: مانع عملیات تروریستی در مسکو شدیم

مقامات امنیتی ترکیه اعلام کرده اند که در نتیجه اطلاعات آنها به روسیه، مسکو مانع عملیات ترویستی دیگری از سوی داعش شده است.

صاحب‌خبر -

رسانه های ترکیه از قول منابع امنیتی این کشور اعلام کردند که آنکارا مانع عملیات تروریستی عناصر داعش در مسکوی روسیه شده است.

بر اساس این گزارش، پس از دستگیری عناصر داعش مرتبط با حمله به کلیسای استانبول در اواخر ژانویه 2024، اسامی افراد مختلف و شبکه این گروه تروریستی فعال در روسیه نیز برای ترکیه مشخص شد.

دو مرد نقابدار یک‌شنبه 28 ژانویه به کلیسای ایتالیایی «سانتا ماریا» (مریم مقدس) در استانبول حمله کردند که در جریان این حمله، یک نفر کشته شد. داعش بلافاصله با انتشار تصاویری از دو عضو خود اعلام کرد که این حمله در راستای خواسته‌های رهبران این گروه مبنی بر «حمله به مسیحیان و یهودیان» انجام شده است.

2 ماه بعد در 23 مارس، حمله ای به مرکز خرید مسکو در روسیه انجام گرفت. بلافاصله داعش اعلام کرد که چهار نفر از عناصر این گروه با مسلسل، کلت، چاقو و کوکتل مولوتف حمله کرده اند. در این عملیات تروریستی بیش از 60 نفر کشته شدند.

ترکیه مدعی است که این گروه قصد عملیات تروریستی در یکی از مراکز خرید مسکو را داشت که با ارائه اطلاعات به طرف روس و بازداشت آنها، این عملیات تروریستی ناکام ماند.

تسنیم

نظر شما