شناسهٔ خبر: 67240761 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ایزدخواه در صحن مجلس:

اسقاط خودرو باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود

زهرا علیدادی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته ۷۲ هزار خودرو اسقاط شد که نتیجه آن صرفه جویی ارزی شد و باید اسقاط خودرو جهت صرفه جویی در سوخت تداوم داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله ایزدخواه در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۹ خرداد) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نحوه اجرای قانون ساماندگی بازار خودرو گفت: عده‌ای در بحث ناترازی انرژی به دنبال گران کردن قیمت سوخت هستند در حالی که موضوع اسقاط خودرو کاری بسیار مهم است و با اسقاط خودرو می‌توان صرفه جویی در سوخت را محقق کرد.

وی متذکر شد: در سال گذشته و مطابق با قانون مجلس، ۷۲ هزار خودرو اسقاط شد که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشت. لازم است اسقاط خودرو باز هم ادامه داشته باشد و اجرایی شود چرا که در این صورت سه میلیارد دلار صرفه جویی ارزی به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورالعمل ثبت سفارش ارزی گفت: اخیراً ابلاغیه‌ای در خصوص ثبت سفارش ارزی واحدهای تولیدی داده شده که اعتراض‌هایی را به دنبال داشته و نتیجه آن امضاهای طلایی است؛ انتظار می‌رود اصلاحات لازم در این زمینه اعمال شود.

ایزدخواه در ادامه گفت: نکته مهم دیگر آن است که هنوز خودروهای پارس موعد زمستان به مردم تحویل داده نشده است و حداقل سه ماه به تعویق افتاده و در این شرایط ۵۰ درصد به قیمت خودرو اضافه شده است. بنده با معاون وزیر صمت در این باره صحبت کردم و گفت افرادی که قرارداد نداشته‌اند و پول پرداخت نکرده‌اند خودرو دریافت نکرده‌اند و بر این اساس نمی‌توانند ادعایی داشته باشند. همچنین وزیر صمت گفته بود با خودروساز برخورد می‌کند اما تاکنون برخوردی در این زمینه ندیدیم و لازم است درباره عدم تحویل خودروهای پارس موعد زمستان پاسخگو باشند.

نظر شما