شناسهٔ خبر: 67240490 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آیا «راست‌های افراطی» قادر به حکمرانی در اروپا خواهند بود؟/ گزارش اکونومیست

صاحب‌خبر -

شفقنا آینده- نشریه اکونومیست در مطلبی با اشاره به پیروزی‌های احزاب راست افراطی- و میانه- در انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا دست به طرح این پرسش زده است: راست اروپا شاید بتواند در انتخابات پیروز شود، اما آیا خواهد توانست به حکومت و حکمرانی هم بپردازد؟!

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از نشریه اکونومیست؛، کارشناسان این نشریه با اشاره به وعده‌های انتخاباتی احزاب راست گفته‌اند که شاید راست‌ها که به تازگی اکثریت پارلمان اروپا را در اختیار گرفته‌اند بتوانند سیاست‌هایی از قبیل سیاست‌های بد اقلیمی و آب و هوایی را متوقف یا حتی معکوس کنند، اما حل معضل بزرگ مهاجرت برایشان می‌تواند دشوار و حتی غیرقابل حل شود.این نشریه نوشته: به احزاب راست‌گرای برتر اروپا باید تبریک بگوییم که توانستند از نارضایتی رأی‌دهندگان و شهروندان اروپایی برای کسب یک پیروزی بزرگ در انتخابات پارلمان اروپا استفاده کنند.اکونومیست البته در ادامه مراتب تاسف خود را هم برای احزاب راست اعلام کرده است: چرا که حالا دیگر آن‌ها مسئول رفع شکایات و نارضایتی‌های موجود هستند.

شهروندان 27 کشور اتحادیه اروپا هفته گذشته به پای صندوق‌های رای رفتند تا اعضای جدید نهاد قانونگذاری 720 عضوی این اتحادیه را انتخاب کنند. در این میان دو موضوع بزرگ و گسترده‌ وجود دارد که از آن‌ها به عنوان دلایل کسب این نتیجه عجیب در انتخابات نام برده می‌شود- که یکی خستگی رأی‌دهندگان از ناتوانی احزاب و نهادهای جریان اصلی در کنترل مهاجرت انبوه و تحولات اجتماعی ناشی از آن است و دیگری احتیاط آن‌ها از پرداخت هزینه‌های بیشتر برای تامین مالی وسواس‌های اقلیمی وآب و هوایی چپ سبز اروپا. این‌ها پیروزی راست‌ها را در انتخابات رقم زدند. اما…

ادامه مطلب اکونومیست را اینجا بخوانید

 

 

 

نظر شما