شناسهٔ خبر: 67240455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک فعال سیاسی: «خطوط صحبت‌ نامزدهای اصولگرا پر از تناقض بود»

صاحب‌خبر -

شفقنا_ یک فعال اصلاح طلب گفت: زاکانی هنوز نتوانسته آسفالت اتوبان آزادگان را درست کند، چطور می خواهد به وعده‌هایش عمل کند، به نظر می‌رسد زاکانی و قاضی زاده بیشتر پوششی جلیلی هستند سعی می‌کنند که یک دفاعی از برنامه‌های سیزدهم داشته باشند و در نقش گارد لاین دولت آقای رئیسی انتقادات را دفع کنند.

سعید شریعتی در گفت‌وگو با ایلنا درباره ارزیابی خود از وضعیت کاندیداهای انتخابات در اولین مناظره اقتصادی گفت: به نظر من در مجموع با توجه به نکاتی که مطرح کردند، آقای پزشکیان مجموعا نسبت به اصلاح برنامه هفتم و ارائه یک قانون متناسب با برنامه، درباره خواست و اراده اکثریت صحبت کرد. در مورد بحث تحریم که مانع اصلی رشد اقتصادی در کشور است و به کارگیری کارشناسان در حوزه اقتصادی و مدیریتی صحبت کردند.

زاکانی و قاضی زاده بیشتر پوششی جلیلی هستند و سعی در دفاع از دولت دارند

وی عنوان کرد: مجموعاً نکاتی که آقای پزشکیان مطرح کردند، متناسب با سوالاتی که کارشناسان در این دوره مطرح کردند، بود و به نکات بسیار درستی اشاره کردند. به نظر می‌رسد زاکانی و قاضی زاده بیشتر پوششی جلیلی هستند سعی می‌کنند که یک دفاعی از برنامه‌های سیزدهم داشته باشند و در نقش گارد لاین دولت آقای رئیسی انتقادات را دفع کنند.

قالیباف منتقدان برنامه هفتم را علیه خودش تحریک کرد

این فعال اصلاح‌طلب در ادامه یادآور شد: آقای قالیباف هم به نظر من بیشتر سمت دفاع از برنامه هفتم رفت که در مجلسی که خودش رئیس بوده، تدوین شده است. فکر می‌کنم که از نظر کارشناسان اقتصادی و صاحب نظرانی که در ایام تدوین و تصویب برنامه هفتم، مجلس یازدهم را دنبال می‌کردند، انتقادت شدیدی نسبت به برنامه وجود دارد و با ابن حرف‌ها آنان را علیه خودش تحریک خواهد کرد و در بازخوردهایی که در رابطه با این مناظره از رسانه‌ها منتشر خواهد شد، کارشناسان و تحلیل‌گران به این موضوع خواهند پرداخت. آقای پورمحمدی هم به نظر من نکات بسیار خوب و درستی را به صورت پرحرارت مطرح کرد و به نوعی پزشکیان و پورمحمدی، هر دو با انتقاد از وضع موجود، نقاط ضعف اصلی اقتصاد ایران را به درستی مطرح کردند.

زاکانی می‌خواست با سنجاق کردن پزشکیان و پورمحمدی به یکدیگر آنها را درگیر چالش کند

 شریعتی در پاسخ به این سوال که آیا شائبه حمایت پورمحمدی از پزشکیان در جریان مناظرات درست است، گفت:  شائبه نیست، کاملاً مشاهده می‌کنیم که زاکانی می‌خواست این‌ها را درگیر یک چالش کند و هر دو را به هم پیوند می‌داد و اصرار داشت که این دو نفر را به هم سنجاق کند. به نظر من هر دو از زوایای مختلفی انتقاد به وضعیت موجود را در دستور کار خود قرار دادند، البته پورمحمدی کمی جانب سیاست‌های کل نظام را بیشتر می‌گیرد، فکر می‌کنم که می‌خواهد یک جوری وابستگی خود را به حاکمیت بروز و ظهور دهد.

زاکانی هنوز نتوانسته آسفالت اتوبان آزادگان را درست کند، چطور می خواهد به وعده‌هایش عمل کند

وی در پاسخ به این سوال که ادعای نامزدهای اصولگرا چقدر با عملکرد آن ها مغایرت داشته است، گفت: آقای زاکانی  در برابر همه ادعا‌هایی که می‌کند یک کارنامه سه ساله در شهرداری دارد، ایشان سه سال است که آسفالت اتوبان آزادگان را نتوانسته درست کند چطور می‌خواهد وعده‌هایی که دارد می‌دهد را عملی کند.  به نظر من ایشان در این ماجرا نقشی ندارد جز اینکه یک کاوری می‌دهد برای آقای جلیلی و تلاش می‌کند که یک نوع خاکریزی باشد برای مقابله با نقدهایی که به دولت سیزدهم وجود دارد. به نظر می‌رسد که آقای جلیلی توسط آقای زاکانی و قاضی زاده کاور می شود.

خطوط صحبت‌ نامزدهای اصولگرا پر از تناقض بود

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه خطوط صحبت‌ سایر کاندیداهای اصولگرا پر از تناقض بود، گفت: آقای پزشکیان در رابطه با صحبت‌های قاضی‌زاده به درستی اشاره کرد، با مجموع ادعاهایی که در دوره پیش و در سال ۱۴۰۰ از سوی نامزدها مطرح شده بود، مشخص است که نه آمار و ارقام و عدد متوجه می شوند و نه نگاه کارشناسی دارند. آقای قاضی‌زاده متاسفانه در همین برنامه به کارشناسان بزرگی که بالاخره هر کدام وزیر بودند، چهره‌هایی که سوالاتی را مطرح کردند و همه از مدیران ارشد اقتصادی ایران بودند و به هر حال با تمام ضعف قدرتی که داشتند کار کردند، بی‌احترامی کرد. این خیلی نکته عجیبی بود که فردی که به عنوان نامزد انتخابات است به نامزدها و به کارشناسانی که شناخته شده هستند، به این صراحت اهانت کند و بگوید این‌ها کارشناس نیستند.

نظر شما