شناسهٔ خبر: 67240334 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

قیمت دلار | قیمت دلار امروز

عقب نشنی قیمت دلار در بازار امروز | قیمت دلار امروز 31 خرداد 1403 اعلام شد

آخرین اخبار مربوط به بازار قیمت دلار را با ما دنبال کنید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

قیمت دلار طی دو روز معاملاتی ابتدای هفته با نوسان کاهشی محدود در کریدور پنجم، یک کانال عقب‌نشینی کرد. معامله‌گران به وعده‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری توجه ویژه‌ای دارند و همین موضوع، عمق بازار ارز را کم و دیدگاه فعالان بازار ارز را انتظاری کرده است.

قیمت دلار از ابتدای هفته، کاهش‌های محدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی  داشت و در نیمه بالایی کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شد.

قیمت دلار طی هفته‌های اخیر و بعد از رخداد مربوط به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهوری، در ید سیاست‌گذار قرار داشت و بازارساز با ارزپاشی مانع هر گونه رشد و اختلالی در عرضه دلار در این بازار شد. اکنون که به روزهای انتخابات نزدیک می‌شویم رویکرد معامله‌گران بازار ارز برای دادوستد به نتیجه این انتخابات گره خورده است. آنها هر تیمی را که برای برجام، توافق و تعامل با سایر کشورها راغب‌تر باشد در پایین نگه داشتن قیمت دلار موثر می‌دانند و برعکس این موضوع نیز صدق می‌کند.

پیش بینی قیمت دلار

گفتنی است در هفته‌های گذشته موضوع نشست شورای حکام به جهت صدور یا عدم صدور قطعنامه علیه ایران مورد توجه معامله‌گران قرار داشت. در نهایت نیز طی این نشست قطعنامه‌ای علیه ایران صادر شد! با این حال، بازارساز با ارزپاشی اثر این موضوع را بر قیمت دلار خنثی کرد.

در همین راستا رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه روز دوشنبه با رسانه روسی ایزوستیا گفت که برجام در حال حاضر معنای واقعی ندارد زیرا در واقعیت کسی آن را دنبال نمی‌کند. وی با وجود تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست اخیر شورای حکام مدعی شد که این نهاد، سیاست ضدایرانی را دنبال نمی‌کند و درخواست برای همکاری تهران را تکرار کرد.

همین موضوع باعث شد قیمت دلار در بازار پشت خطی روز دوشنبه ۲۸ خرداد به پله پایانی کریدور پنجم ورود کند. باید در نظر داشت که سیاست‌گذار با ارزپاشی مانع صعود قیمت دلار و تغییر کریدور تا پیش از انتخابات شده و این اسکناس به هر ترتیب، در محدوده‌های کنونی و در روندی رنج معامله می‌شود.

گفتنی است بازارهای همسایه فعلا در تعطیلات اعیاد قربان تا غدیر هستند. برخی معامله‌گران معتقدند با باز شدن بازارهای همسایه می‌توان شاهد رشد قیمت در این بازارها بود، چرا که در تعطیلات عید قربان بازار آن‌ها از تهران جا مانده است.

گفتنی است قیمت درهم روز یکشنبه روی رقم ۱۶ هزار و ۶۰  تومانی ایستاد. تتر با کاهش قیمت دلار همراه شد و روی رقم ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومانی معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با رقم ۷۴ هزار و ۵۶۰ تومانی معامله شد و یورو نیز با افت ۱۰۰ تومانی روی رقم ۶۳ هزار ۹۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است اسکناس دلار روز یکشنبه با رقم ۴۵ هزار و ۷۴۸ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۲ هزار و ۷۱۵ تومانی عرضه شد و هر یک از این ارزها بیش از ۱۰۰ تومان گران شد.

 

نظر شما