شناسهٔ خبر: 67239865 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با «ایثار»:

انتخابات بايد به يک حماسه ملي تبديل شود / با حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي رأي آرمان‌هاي شهدا تحقق مي‌يابد

صاحب‌خبر -
انتخابات بايد به يک حماسه ملي تبديل شود / با حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي رأي آرمان‌هاي شهدا تحقق مي‌يابد
خبرگزاری آریا - نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با «ایثار» گفت: با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی آرمان‌های شهدا تحقق خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار «ایثار» گفت: انتخابات باید به یک حماسه ملی تبدیل شود. نشانه های آن را هم مشاهده می کنیم که بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی و یارانش چه اتفاقی در کشور رخ داده است و این مقدمه، نشان از برگزاری یک انتخابات ملی و حماسی خواهد بود که نماد مردم‌سالاری دینی و حق‌الناس است. سرنوشت آینده مردم از این طریق مشخص می‌شود، به علاوه، یک انتخابات پرشور، هم در داخل و هم در خارج از کشور ایجاد قدرت خواهد کرد، زیرا یکی از نمادهای قدرت ما حضور در پای صندوق های رأی است که قدرت جهانی ما را افزایش داده و در ادامه آن دیپلماسی جهانی ما نیز اعتبار می‌یابد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: انتخابات باید با شور و هیجان و نیز اعتقاد و باورمندی باشد که شکر خدا در میان مردم ما وجود دارد. امیدواریم با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی آرمان‌های شهدا تحقق یابد و با انتخاب اصلح، زمام امور و مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده فردی بگذارند که همان خصوصیات و ویژگی‌های را داشته باشد که مقام معظم رهبری بیان کردند که در حقیقت از زبان مردم و خواسته آنان سخن گفتند که آگاه و شجاع بوده و نسبت به ارزش‌های انقلاب پایبند باشد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم اظهار کرد: مهمترین کارکرد دولت آیت‌الله رئیسی در امتداد همین مسیری بود که حکومت اسلامی هیچ توجیهی جز خدمت به مردم ندارد. از سال 1357 اصل بر خدمت بود و در قالب همان شعاری بود که شهید بهشتی مطرح کرد که ما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت و البته این امر تحقق یافته بود و اساساً رقابتی نبود، بلکه رقابت بر سر بهتر خدمت کردن، بهتر برنامه ارائه دادن و انتخاب اصلح بود. لذا بسیاری از کسانی که اصلح بودند خودشان را در معرض انتخاب قرار نمی‌دادند، بلکه دیگران از آنها درخواست حضور داشتند، متاسفانه به تدریج این روحیه افول پیدا کرد تا زمان دولت سیزدهم که تفکر جهادی بودن، با نیت خالص و برای مردم کار کردن و رسیدگی بیشتر به محرومین دوباره احیا شد. مهمترین کارکرد تغییر رویکرد بود و اگر این رویکرد ادامه یابد و ما به جایی برسیم که خدمت برای ما ترجیح پیدا کند در حقیقت ما شیفتگان خدمت باشیم نه تشنگان قدرت، تمام اهداف ما محقق خواهد شد و به تمام آمال و آرزوهای مان دست خواهیم یافت و دل مشغولی‌های امام و رهبری تحقق می‌یابد.
وی در ادامه بیان کرد: اگر ما بتوانیم یک دولت انقلابی، استکبار ستیز، دولتی که در مقابل دشمنان سازش نداشته باشد، دولتی که پا به پای مردم باشد، دست مردم را ببوسد و در کنار مردم بتواند اهداف نظام و انقلاب را محقق کند، داشته باشیم، موفق خواهیم بود. بزرگترین کارکرد دولت آیت‌الله رئیسی این بود که باید بیشتر به آن توجه کرد و مولفه‌های آن مورد بررسی قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلیمن موسوی مقدم گفت: آیت الله رئیسی از وقت اضافی و تعطیلات خود برای رفتن به سفرهای استانی استفاده می‌کرد و به دورترین نقاط و مناطق محرومی که تاکنون کسی به آنجا سر نزده بود می‌رفت. این نشان می‌دهد که ایشان به دنبال تغییر نگرش مدیریتی در کشور بود و در این زمینه هم موفق عمل کرد، به گونه‌ای که مردم در سپاسگزاری از ایشان در تشییع پیکر مطهرشان حماسه‌ باشکوهی آفریدند. امیدواریم فردی که در دولت چهاردهم انتخاب می‌شود بتواند به این وظیفه بزرگ عمل کند. مردم امروز می‌گویند باید کسی بیاید که راه شهید رئیسی را ادامه دهد که راه ایشان همان بازگشت به ارزش‌های انقلاب بود.
وی ادامه داد: حضور در انتخابات ارزش گذاری به خون شهدا، قدردانی از خانواده‌های شهداست و آحاد مردم در کنار خانواده های شهدا و ایثارگران شرکت خواهند کرد. خوشبختانه عملکرد سه ساله دولت آیت‌الله رئیسی و شخص ایشان سلسله ویژگی‌ها و خصوصیاتی را برای ما روشن کرد که آنها می‌تواند محکی باشد بر انتخاب اصلح و چند نکته اساسی را در پی دارد، اول اینکه به قصد قربت و برای رضای خدا باشد و جریان و حزب جز اولویت نباشد. نکته بعدی رسیدگی به مناطق محروم و غیربرخوردار در اولویت باشد و همچنین کار را بر مسائل سیاسی و موارد دیگر ترجیح داده و خود را جز خدمتگزار نداند. همه این موارد در این شعار خلاصه می‌شود که ما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت، لذا باید به سرغ افرادی برویم که شیفته خدمت هستند و امروز در جامعه این ملاک‌ها و معیارها نهادینه شده و مردم هم انتخاب خوبی خواهد داشت و انتخاب اصلح تحقق خواهد یافت.
انتهای پیام/

نظر شما