شناسهٔ خبر: 67238839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

حفاظت از آثار تاریخی حفاظت از هویت ملی است

دانیال داودی

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: حفاظت از بافتهای تاریخی، حفاظت از هویت، تمدن و فرهنگ مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا، در جلسه امروز ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳، با حضور اعضای شورای شهرهای خمین و قورچی باشی، نماینده مجلس شورای اسلامی و شهردار خمین در سالن جلسات شورای شهر خمین، برلزوم توجه به بافت‌های تاریخی، حفاظت از آنها و استفاده از ظرفیت بالقوه محله‌های تاریخی و آثار و ابنیه شاخص در آنها تاکید و محله‌های تاریخی را ثروتهای هویتی و فرهنگی دانست که نمی توان آن را ارزشگذاری کرد بلکه صرفا می‌توان با حفاظت و صیانت از آنها ماندگاریشان را برای آگاهی نسلهای آینده و گردشگران داخلی و خارجی به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ تضمین کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه می‌توان با پیوست گردشگری این محله‌ها را احیا کرد و روح زندگی را در آنها به جریان انداخت گفت: بسته‌های تشویقی و حمایتی شورای شهرها به سرمایه‌گذاران در این محله‌ها یکی از راهکارهای توسعه و احیای بافت‌های تاریخی است.

مرادی نراقی در ادامه در خصوص منطقه نمونه گردشگری بوجه نیز گفت: در صورت مصوب شدن طرح جامع توسعه منطقه نمونه گردشگری می‌توان با تعامل و همکاری‌های دوجانبه این منطقه به یک محل جذب گردشگر تبدیل شود.

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی، روسا و اعضای شورای شهرهای خمین و قورچی باشی نیز در این جلسه بر حمایت همه جانبه از طرح‌های گردشگری و حفاظت از آثار تاریخی و توسعه صنایع‌دستی اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما