شناسهٔ خبر: 67238460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

یادآوری چند نکته کوتاه؛

چرا «زاکانی» مرد برنده مناظره اول بود؟

زاکانی اجازه نداد کلی گویی و شعارهای سوخته دهه نود توسط دو کاندیدا بار دیگر به عنوان رویا به مردم فروخته شود.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: مناظره اول شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم برگزار شد. به چند دلیل می‌توان گفت که علیرضا زاکانی مرد برنده این مناظره بود:

یک: زاکانی صریح و شجاعانه صحبت می کرد. تعارف نداشت و از خطوط قرمز دفاع می کرد.

دو: زاکانی مبتنی بر برنامه و کارنامه صحبت می کرد. هم از برنامه آینده کشور می گفت و هم برای شدنی بودن برنامه‌هایی که دارد مصداق عینی می آورد.

سه: زاکانی اخلاق مدارانه صحبت اشتباه سایر کاندیداها را به چالش می کشید؛ چون مناظره با میزگرد تفاوت دارد. قواعد مناظره را بلد است و نخواست که اصطلاحا «نامزد مثبت» مناظره باشد.

چهار: زاکانی اجازه نداد کلی گویی و شعارهای سوخته دهه نود توسط دو کاندیدا بار دیگر به عنوان رویا به مردم فروخته شود. ماهرانه خطرات بازگشت به دهه نود و روحانی را مرور کرد.

پنج: به طور واضح اصول اقتصادی مثل دلارزدایی و خنثی سازی تحریم و بی ربطی ماجرای FATF را مطرح و تشریح کرد. محکم روی مبانی انقلابی خود ایستاد.

شش: فضا را شفاف کرد. نشان داد نماینده دولت روحانی و تشکیل دهنده دولت سوم روحانی کیست. دولتمردان روحانی امروز در کدام ستاد مستقر هستند.

هفت: تمرکز بر زاکانی و تخریب مجازی او همزمان با مناظره و بعد از پایان مناظره در کانال های اصلاح طلب و ضدانقلاب به خوبی مشخص می کرد که کدام نامزد میدان دار مناظره اول بود.

هشت: دقیق ترین و زیباترین جمع بندی را از دهه نود و یک دهه عقب ماندگی اقتصادی و دولت روحانی داشت؛ مردم ایران دنبال ادامه راه رئیسی هستند؛ سکته می‌کنند اگر فکر کنند به دهه نود بر می‌گردیم.

نظر شما