شناسهٔ خبر: 67236909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز | لینک خبر

نماینده مسیحیان ارامنه: رئیس جمهور آینده گره کور بازار مسکن را باز کند - ادیان نیوز

نماینده مردم مسیحیان ارامنه شمال کشور در مجلس گفت: اگر دولت و رئیس جمهور آینده هم همانند دولت شهید رئیسی دغدغه حل مشکلات را داشته باشد، گره کور بازار مسکن باز

صاحب‌خبر -

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آرا شاوردیان «نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور در مجلس» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در رابطه با اولویت‌های دولت سیزدهم در حوزه مسکن، گفت: با توجه به هزینه‌های بالای تامین مسکن و نقش پر رنگی که هزینه‌های مرتبط با این حوزه در معیشت خانواده‌ها دارد، دیدگاه و سیاست مدیریت بازار مسکن رئیس جمهور آینده، برای مردم بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم مسیحیان ارامنه شمال کشور در مجلس عنوان کرد: به دلیل سیاست ‌های نامناسب و گاها جزیره‌ای سالهای گذشته، با کمبود شدید در عرضه مسکن مواجه شدیم، ضمن اینکه نبود نظارت مناسب بر روند معاملات بازار مسکن و مصالح ساختمانی و جولان گسترده دلالان و سفته بازان در کنار نوسانات اقتصادی موجب رشد فزاینده و افسارگسیخته مسکن شد. از این رو در شرایط بحرانی کنونی دیدگاه و برنامه دولت آینده در این حوزه بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به اهتمام و دغدغه‌ای که نمایندگان مجلس در دوره یازدهم داشتند، قوانین کارآمد و موثری مانند قانون جهش تولید مسکن، قانون مالیات بر خانه های خالی و قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها تدوین و تصویب شد که اجرای آن در ساماندهی این بازار پر آشوب تاثیر مثبتی خواهد داشت و اگر دولت آینده هم همانند دولت شهید رئیسی دغدغه حل مشکلات را داشته باشد، گره کور بازار مسکن بازار خواهد شد و این بازار پر تلاطم به آرامش مطلوبی خواهد رسید.

شاوردیان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که به نظرم در کنار اعلام و سیاست کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه مسکن می‌تواند مهم و تعیین کننده باشد، وزیری است که برای تصدی وزارت راه و شهرسازی انتخاب می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌کنم نامزدها اسامی کابینه خود را پیش از برگزاری انتخابات اعلام کنند تا مردم انتخاب بهتری و دقیق‌تری داشته باشند.

نظر شما