شناسهٔ خبر: 67236028 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

قول کاپیتان اسکاتلند: تیم متفاوتی خواهی دید

جان مک‌گین، کاپیتان تیم ملی اسکاتلند، پس از شکست سنگین 5-1 مقابل آلمان در اولین دیدار یورو 2024، به هواداران اسکاتلندی قول داد که در بازی دوم مقابل سوئیس، شاهد تیم ملی "متفاوتی" خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد مک‌گین بر این باور است که اسکاتلند دلایل این شکست پرگل را شناسایی کرده و حالا فرصتی برای جبران اشتباهات خود در دیدار روز چهارشنبه برابر سوئیس دارند تا شاید بتوانند به مسیر موفقیت در یورو بازگردند.

هزاران هوادار اسکاتلندی به آلمان آمده بودند تا از نزدیک شاهد درخشش تیم ملی خود باشند، اما باخت سنگین مقابل آلمان در همان دقایق ابتدایی، کام آن‌ها را تلخ کرد. آلمان‌ها در نیمه اول با برتری 3-0 و یک بازیکن بیشتر به رختکن رفتند و تنها گل به خودی دقایق پایانی آنتونیو رودیگر، تسکینی بر آلام اسکاتلندی‌ها نبود.

مک‌گین در مصاحبه با "بی‌بی‌سی اسپورت" گفت: «لازم نیست نابغه باشید تا بفهمید کجا اشتباه کردیم. در بازی روز چهارشنبه، اسکاتلندی متفاوت خواهید دید. تیمی که می‌خواهد ثابت کند، شاید بیشتر به خودمان تا هر کس دیگری. دیدن تعداد زیاد هواداران اسکاتلندی در مونیخ، ناامیدکننده‌ترین بخش ماجرا بود، چون احساس می‌کنیم آن‌ها را ناامید کرده‌ایم. اما نباید فراموش کنیم که هنوز فرصت داریم.»

او در ادامه اضافه کرد: «در اردوی تیم جو آرامی حاکم است، اما فکر می‌کنم این آرامش نشانه‌ای از مصمم بودن ما است. با افزایش سن، بهتر می‌توانم با چنین موقعیت‌هایی کنار بیایم. هرچند که هرگز آسان نمی‌شود. همیشه گفته‌ام که فراز و نشیب‌های فوتبال باعث می‌شود شیرینی پیروزی‌ها دوچندان شود. اما باخت‌های سنگین هم واقعاً آزاردهنده هستند. من به نظرات دیگران توجهی نمی‌کنم. مطمئن هستم که ما مورد انتقاد قرار گرفته‌ایم و حق هم دارند. مهم این است که چگونه واکنش نشان دهیم. چیزی که ذهنم را مشغول کرده این است که می‌دانم می‌توانستم عملکرد بهتری داشته باشم. اگر سرمربی دوباره به من فرصت بدهد، باید کاملاً خودم را نشان دهم.»

2044811

اسکاتلند در یورو 2024 در تلاش است تا تاریخ‌سازی کند. هیچ تیم ملی اسکاتلندی، چه در بخش مردان و چه در بخش زنان، در 13 حضور قبلی خود در جام جهانی و یورو، نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند.

در حالت ایده‌آل، اسکاتلند برای صعود به مرحله حذفی به چهار امتیاز از دو بازی پیش‌رو مقابل سوئیس و مجارستان نیاز دارد. باخت مقابل سوئیس در روز چهارشنبه الزاماً به معنای پایان کار برای شاگردان استیو کلارک نیست – تیم ملی پرتغال، قهرمان نهایی یورو 2016، تنها با سه امتیاز به زحمت از مرحله گروهی صعود کرد – اما آن‌ها را در شرایط بسیار خطرناکی قرار می‌دهد و احتمال بازگشت زودهنگام به خانه وجود دارد، ضمن اینکه پیروزی مقابل مجارستان به تنهایی هم تضمینی برای صعود نیست. اسکاتلند در این بازی، مدافع میانی خود، رایان پورتئوس، را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.

نظر شما