شناسهٔ خبر: 67235776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

یکی از افراد این دولت گفت با یک میلیون شغل ایجاد می‌کنم، این توهین به شعور انسان است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از وظایف رئیس جمهور، تحول در حوزه اقتصاد به ویژه در خانواده های محروم، کارگران، مددجویان کمیته حضرت امام و... است. رئیس‌جمهور باید حواسش به سفره مردم باشد

صاحب‌خبر -
مناظره | پزشکیان: یکی از افراد این دولت گفت با یک میلیون شغل ایجاد می‌کنم، این توهین به شعور انسان است
کد خبر: 663833
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۸ ۲۲:۴۳:۲۰

پزشکیان گفت: از ضرورت‌های اجرای برنامه هفتم اکنون صحبت می‌‌شود،‌ اما بنده تنها کاندیدایی بودم که وقتی ثبت نام کردم، گفتم که برنامه هفتم توسعه را اجرا خواهم کرد. به من حمله شد که مگر شما برنامه ندارید؟ این درحالی است که قانون تکلیف کرده که ظرف مدت مشخص، باید قانون اجرا شود.

پزشکیان گفت: من نگفتم بانک جهانی باید نسخه‌اش اجرا شود. من گفتم بانک جهانی کشورهای موفق را مشخص و اعلام کرده و این کشورها واقعا موفق شدند. آقای دکتر گفت سه روزه مشکل بورس را حل میکنم، چرا نکرد مگر قرار نبود ۴ میلیون مسکن بسازند، بیش از سیصد هزار تا ساخته شده؟ گفتند با یک میلیون شغل ایجاد می‌کنم، این توهین به شعور انسان است

وی ادامه داد: می‌گویند خودمان می‌توانیم. مگر می‌شود بدون تجربه جهانی و بدون کارشناس بتوانیم کاری کنیم و شعار ما می‌توانیم سر دهیم؟ ما کارخانه‌ها و دانشکده‌هایی داریم که افراد غیرکارشناس در راس آن‌ها قرار گرفته است و باید این روند تغییر کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده معتقدم برنامه هفتم باید اجرا شود و اول از همه تاکید کردم، اما سوال من این است که چرا چیزهایی مطرح شده که نمی‌توانند اجرا کنند. آقای زاکانی می‌گوید ترکیه شکست خورده است. قبل از انقلاب ترک‌ها وقتی به ایران می‌آمدند، حسرت جاده‌های ایران را می‌خوردند، حالا اما ما باید ببینیم که به ازای هر تونلی که می‌زنیم، آن‌ها ۴۰ تونل افتتاح کرده و تبلیغ هم نمی‌کنند. مثلا ما امروز از راه‌سازی ترکیه بسیار عقبیم و امروز ما حسرت می‌خوریم. بنده به همین دلیل باور دارم بدون ارتباط با جهان و بدون استفاده از تجربه جهانی و نگاه کارشناسی و بدون گشایش بازار، شکست می‌خوریم.

 

نظر شما