شناسهٔ خبر: 67235738 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ما اگر دستمان را به پای خودمان نگیریم دشمن به رحم نمی‌کند

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید حاکمیت مردم سالاری دینی در عرصه اقتصاد را بپذیریم و با تکیه بر مردم و مشارکت ‌آنها کار را پیش ببریم و خلق و توزیع عادلانه ثروت در دستور کارمان باشد.

صاحب‌خبر -
مناظره | زاکانی: ما اگر دستمان را به پای خودمان نگیریم دشمن به رحم نمی‌کند
کد خبر: 663835
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۸ ۲۲:۵۱:۵۷

زاکانی تصریح کرد: ما قانون برنامه را می‌توانیم اجرا کنیم و اگر اشکالی باشد از طریق قانون اصلاح می کنیم ما در مجلس هفتم قانون برنامه ای را که در مجلس ششم تصویب کرده بود اصلاح کردیم. در بند الف ماده ۳ آن قانون به ازادسازی قیمت‌ها در حوزه انرژی اشاره کرده بود که ما قانون را اصلاح کردیم ما کارشناسیم و کارشناسان ما را حمایت می کنند اما علاوه بر کارشناسی سیاستمدار هم هستیم.

وی ادامه داد: موضوعاتی که آقای پزشکان می‌فرمایند به این معنی است که ببینید سلامت چیز خوبی است در همین حد نه این کافی نیست بلکه پیشگیری از بیماری و جلوگیری از بیماری مواردی است که باید به آن توجه کنیم. اینکه به ما می‌گویید ما فلان کار را کردیم باید بگوییم آقای پزشکیان ما برای هزار و ۲۰۰ حساب در همان هفته اول انضباط مالی درست کردیم. ناظر به درآمد و اعتبار و امکان توانستیم میزان درآمدها را طوری بالا ببریم که غیر قابل تصور است.

زاکانی با بیان اینکه ما طرف مردم ایستادیم، گفت: این‌ها چیزی هایی است که می‌توانیم انجام دهیم اما باید راه را برای مردم باز کنیم و من در شهرداری پذیرفتم که مردم بر ما نظارت کنند. مردم می‌توانند کمک کنند. مشکل ما هستیم که ممکن است از مردم دم بزنیم اما رفتار و عمل‌مان دوگانه باشد لذا کاری که در دولت آقای رییسی انجام شد ناظر به صدور آسان مجوزها و در مسیر راه انداختن پروژه‌های خوابیده بود ما الان در جمع سپاری‌های مالی ۹ هزار میلیارد پروژه ناتمام داریم با افزایش نرخ دقیق و مواجهه ارز و ارز زدایی کردن و در بلندمدت نقدینگی را جذب و در مسیر درست صرف کردن است.

وی ادامه داد: نکته آخر من ناظر به حوزه سیاست خارجی است چراکه آقای پورمحمدی زیاد به این موضوع توجه دارند آقای پورمحمدی ما اگر دستمان را به پای خودمان نگیریم دشمن به رحم نمی‌کند دیپلماسی منزلت طلب موقعی موفق است که داخل کشور بتوانیم مشکل مردم را حل کنیم و مردم پشت سر ما بایستند. میدان وقتی موفق باشد دیپلماسی می‌تواند روی دیگر سکه موفق باشد شما دیپلماسی التماسی را هم تجربه کردید این راه حل نیست.

 

نظر شما