شناسهٔ خبر: 67235608 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

آغاز مرحله سوم مناظره اول نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع مهار تورم

مرحله سوم از مناظره اول نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع مهار تورم آغاز شد

صاحب‌خبر -

مرحله سوم از مناظره اول نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع مهار تورم آغاز شد

سوالات کارشناسان در این بخش:مصباحی مقدم: یکی از مشکلات جامعه ما تورم مزمن در نرخ بالاست؛ 6 سال است تورم 40 درصد و بالاتر داریم. شما با این تورم مزمن چگونه می خواهید برخورد کنید؟

طهماسب مظاهری: ریشه اصلی رشد نقدینگی تحمیل دولت به بانکهاست.در صورتی که مردم شما را انتخاب کنند چه برنامه ای برای کنترل و مهار کسری بودجه و مهار تورم در حدودی که در برنامه هفتم پیش بینی شده دارید؟

محمدجواد ایروانی: برای تنظیم نقدینگی به تولید چه برنامه‌ای دارید؟

پیمان قربانی: (با اشاره به ناترازی بانکها با توجه به سیاستها و تکالیفی که به آنها محول شده است)؛ برنامه شما با توجه به تاکید برنامه هفتم بر کاهش ناترازی بانکها، برای اصلاح نظام بانکی و احیای بانکهای ناتراز و حل و فصل بانکهایی که قابلیت احیا ندارند چیست؟

مهدی غضنفری: درباره افزایش نقدینگی گفته شده که موجب تورم می شود. در اقتصاد کلا پارامترها با هم بده بستان دارند و نمیشود فقط یک پارامتر را چسبید. شما چگونگی نقدینگی را مهار می کنید در  حالی که نقدینگی که روغن چرخد‌نده های تولید است را تامین می‌کنید؟

محمدرضا پورابراهیمی: راهکارهای شما با فرض استقرار تحریم‌ها، برای ناترازی بودجه به عنوان اصلی ترین موضوع و مولفه اثر گذار بر شاخصهای اقتصادی کشور چیست؟

 

نظر شما