شناسهٔ خبر: 67235268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

«آیکان» اعلام کرد: اسرائیل ۹۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد

کارزار بین‌المللی برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای فاش کرد که آمریکا با ۸۰ درصد هزینه در زمینه سلاح‌های هسته‌ای رتبه اول را دارد و هزینه‌های سالانه آن به ۵۱.۵ میلیارد دلار می‌رسد که بیشتر از مجموع سهم سایر کشورهای مجهز به سلاح هسته‌ای است.

صاحب‌خبر -

کارزار بین المللی برای نابودی تسلیحات هسته‌ای (آیکان) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۹۰کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و آمریکا در هزینه کردن برای دستیابی به سلاح هسته ای در رتبه نخست ایستاده است.

به گزارش مهر به نقل از المیادین، کارزار بین‌المللی برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای فاش کرد که آمریکا با ۸۰ درصد هزینه در زمینه سلاح‌های هسته‌ای رتبه اول را دارد و هزینه‌های سالانه آن به ۵۱.۵ میلیارد دلار می‌رسد که بیشتر از مجموع سهم سایر کشورهای مجهز به سلاح هسته‌ای است.

گزارش این سازمان بین‌المللی نشان می‌دهد که اسرائیل ۹۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و در سال گذشته هزینه‌های تسلیحات هسته‌ای را ۲.۴ درصد افزایش داده و حجم هزینه‌های اسرائیل برای سلاح‌های هسته‌ای را سالانه به ۱.۱ میلیارد دلار رسانده است.

«آلیسیا سندرز-زاکر» هماهنگ کننده سیاست و تحقیقات این سازمان، در مصاحبه با المیادین اشاره کرد که به دلیل عدم شفافیت در اسرائیل، دستیابی به تخمین دقیق از تعداد واقعی کلاهک های هسته ای این رژیم بسیار دشوار است، به‌ویژه که تاکنون هیچ تایید صریحی از سوی اسرائیل مبنی بر داشتن سلاح هسته ای وجود ندارد.

وی همچنین نگرانی خود را از تهدیدات اخیر اسرائیل برای استفاده از سلاح هسته‌ای در غزه، چه صریح و چه ضمنی، ابراز و تاکید کرد که این دلیل دیگری برای محکوم کردن تهدیدات به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و یادآوری اهمیت ادغام در کنوانسیون بین‌المللی عدم اشاعه تسلیحات هسته ای است.

برچسب‌ها:

نظر شما