شناسهٔ خبر: 67233955 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طبائیان عنوان کرد؛

برگزاری همزمان سه همایش بیماری‌های گوارش و کبد

حبیب احسنی پور

معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ، از برگزاری همزملن سه همایش تخصصی در حوزه بیماری‌های گوارش و کبد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سی سید امیرپاشا طبائیان، با اشاره به برگزاری سه همایش تخصصی بیماری‌های گوارش و کبد از روز سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: سومین همایش جامع گوارش و کبد، دهمین همایش بین المللی هپاتیت ایران و دومین همایش جامع اندوسکوپی‌های گوارشی ایران، از ۲۹ خرداد لغایت اول تیرماه ۱۴۰۳ به صورت حضوری در مرکز همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

دبیر انجمن‌های علمی مطالعات کبدی و آندوسکوپی‌های گوارشی افزود: این سه همایش مشترک در واقع بزرگ‌ترین همایش کشور در حوزه گوارش را شکل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: حضور چهره‌های شناخته شده و مطرح علمی ایران و بیش از ۲۵۰ استاد برجسته حوزه علوم گوارش و کبد و هپاتیت کشور در این کنگره و بیش از ۱۵۰۰ فوق تخصص و متخصص در این حوزه‌ها، فرصت مغتنمی برای به روزرسانی معلومات فعالان این حوزه و نیز اطلاع رسانی مناسب در حوزه بیماری‌های گوارشی، هپاتیت و کبدی و سرطان‌های دستگاه گوارش است که آمار آنها در جامعه در حال افزایش است.

دبیر انجمن‌های علمی مطالعات کبدی و آندوسکوپی‌های گوارشی در ادامه گفت: مشکلات گوارشی از شایع‌ترین بیماری‌های بشر بوده و از طیف بیماری‌های ساده تا بسیار پیچیده را شامل می‌شود.

طبائیان افزود: آمار ابتلاء به بیماری‌های التهابی روده و سرطان‌های دستگاه گوارش در سال‌های اخیر رشد سریعی داشته و باید در این خصوص اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد تا جامعه متوجه اهمیت غربالگری و مراقبت‌های تخصصی و فوق تخصصی شود.

نظر شما