شناسهٔ خبر: 67231958 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با شفقنا: پروژه فیبرنوری 4 شهرستان استان تهران افتتاح می‌شود/ فیبرنوری در استان تهران همچنان منتظر مجوز شهرداری است/ نزدیک به 40 درصد کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند/ مشترکین فیبرنوری سرعت‌هایی تا 1000 مگابیت بر ثانیه را تجربه می‌کنند

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: تعداد مشترکین فیبرنوری از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تقریباً سه برابر شده، ولی هنوز این آمار بسیار پایین است و باید این سرویس هر چه بهتر و بیشتر به مردم معرفی شود تا اقبال بیشتری صورت بگیرد.

عیسی زارع پور در گفت وگو با شفقنا درباره پروژه فیبرنوری و میزان تحقق سرعت اینترنت وعده داده شده در پروژه فیبرنوری، بیان کرد: پروژه فیبرنوری تقریباً در 600 شهر آغاز شده و در مراحل مختلف است، در برخی شهرها این پروژه تازه شروع شده و برخی از شهرها به اتمام رسیده که شمار به اتمام رسیده ۱۵۰ شهر است و در حال واگذاری سرویس به مردم هستند.

وی ادامه داد: نزدیک به 40 درصد کشور یعنی ۸ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش قرار گرفته‌اند البته این آمار بیشتر است که پس از تأیید به مرور وارد سایت خواهد شد.

زارع پور تأکید کرد: مشترکین فیبرنوری می توانند سرعت هایی تا 1000 مگابیت بر ثانیه را تجربه کنند.

وزیر ارتباطات گفت: تعداد مشترکین فیبرنوری از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تقریباً سه برابر شده، ولی هنوز این آمار بسیار پایین است و باید این سرویس هر چه بهتر و بیشتر به مردم معرفی شود تا اقبال بیشتری از سوی آنها صورت بگیرد.

وی درباره وضعیت پروژه فیبرنوری در استان تهران توضیح داد: پروژه فیبرنوری شهرستان های استان تهران اجرا خواهد شد و به زودی 4 شهرستان استان تهران را افتتاح می کنیم و باقی شهرها هم همزمان شروع می شود. اما در شهر تهران منتظر مجوز از سوی شهرداری تهران هستیم که متأسفانه تاکنون این  اتفاق نیفتاده است.

زارع پور درخصوص وضعیت سرعت اینترنت نیز بیان کرد: یک سایتی معرفی کردیم و هر دو هفته یکبار وضعیت سرعت اینترنت اپراتورهای همراه از طریق آن سایت اعلام می شود. به طور کلی تأکید دارم وعده ای که در این باره به مردم عزیز دادیم را پیگیری می کنیم، اگر محقق شود که چه بهتر و اگر هم محقق نشود اپراتورها جریمه می شوند.

نظر شما