شناسهٔ خبر: 67231302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ظریف در نشست‌های انتخاباتی پزشکیان حضور خواهد یافت

رییس ستاد انتخابات استان تهران پزشکیان گفت:‌ در تیم سیاست خارجی دولت آقای پزشکیان شخصیتی مثل آقای ظریف را داریم و ایشان هم تاکید کردند که در طی دو نشست آینده انتخاباتی آقای پزشکیان حضور پیدا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، علی تاجرنیا رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان تهران در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: پس از سانحه‌ای که برای رئیس جمهور فقید و همراهانش اتفاق افتاد و بسیاری از ایرانیان را در  ناراحتی فرو برد طبق قانون اساسی ناچار به برگزاری انتخابات زود هنگام شدیم.

وی افزود: ستاد انتخاباتی آقای پزشکیان تقریبا بعد از تایید صلاحیت ایشان شکل گرفت و در طول چند روز گذشته ستادهای انتخاباتی در استان‌های مختلف نیز در حال شکل گیری است  با توجه به اهمیت پرسش‌هایی که در ذهن مردم هست و نیاز به تبیین دارد که چرا یک جریان سیاسی که در دور گذشته کاندیدایی معرفی نکرد ولی در این دوره در انتخابات حضور پیدا می‌کند ایجاب میکرد که ما یک سلسله نشست‌های خبری را در این رابطه داشته باشیم. به همین دلیل سعی میکنیم در روزهای آینده نیز نشست‌های خبری مستمری را داشته باشیم و به پرسش‌های مردمی پاسخ دهیم.

تاجرنیا در پاسخ به این سوال که چرا اجازه حضور به برخی از رسانه‌ها در نشست دیروز پزشکیان در دانشگاه تهران داده نشد، گفت: اولا از حضور همه خبرنگاران و اصحاب رسانه استقبال می‌کنیم و حتما سیاست آقای پزشکیان در ستاد انتخاباتی ایشان حضور تمامی رسانه‌ها حتی منتقدان است. برنامه روز گذشته  دانشگاه تهران نشستی توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بود و ورود و خروج توسط حراست دانشگاه هماهنگ شده بود و ما در ستاد انتخابات به هیچ عنوان مانعی برای این مسئله نداشته و نداریم.

تاجرنیا با اشاره به تغییر رویکرد اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات خاطرنشان کرد: تایید صلاحیت آقای پزشکیان که گزینه جبهه اصلاحات است تا حدودی موجب شکل گیری فضای‌رقابت بین کاندیداهای صولگرایان و تنها نامزد اصلاح طلبان  شده است. اصلاح طلبان که در انتخابات مجلس کاندیدا نداشتند در این دوره با تایید آقای پزشکیان از ایشان حمایت می کنند البته کار سختی برای مجاب کردن قشر خاکستری برای حضور در این انتخابات در پیش داریم.

وی تاکید کرد: اصل حضور اصلاح طلبان در این انتخابات به معنای پذیرش قانون و حرکت در چارچوب حق، آرامش، اعتماد و قانون است.

رئیس ستاد انتخابات پزشکیان در استان تهران در پاسخ به سوالی درباره رویکرد دولت وی در حوزه سیاست خارجی گفت:طبیعتا آقای پزشکیان هم مانند سایر کاندیداهای انتخابات مواضع‌‌شان در برنامه‌ها و تیمی که برای خود انتخابات کردند، کاملا شفاف است و البته با توجه به اینکه در تیم مشاوران سیاست خارجی آقای پزشکیان شخصیتی مثل آقای ظریف را داریم و ایشان هم تاکید کردند که در طی دو نشست آینده انتخاباتی آقای پزشکیان حضور پیدا می‌کنند، به هر حال چهارچوب مواضع آقای پزشکیان تا حدود زیادی مشخص است. رویکرد اصلی سیاست خارجی کشور ما  که سیاست توازن بین شرق و غرب با رویکرد عزت حکمت مصلحت هتسش توسط آقای پزشکیان نیز دنبال خواهد شد. البته در موضوع سیاست خارجی علاوه بر قوه مجریه نهادهای دیگری هم دخالت خواهند داشت اما چارچوب ایشان در این حوزه بر مبنای منافع ملی است‌. 

تاجرنیا در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره فشار برخی‌ها به پزشکیان برای اتخاذ مواضع رادیکال در تبلیغات انتخاباتی گفت: هیچ یک از احزاب و گروه های سیاسی تلاشی برای اینکه دکتر پزشکیان مواضع رادیکالی داشته باشند، ندارند و اصل حضور اصلاح طلبان در انتخابات بیانگر این است که تمامی گروه های و جریان های اصلاح طلبی کاملا پذیرفتند در انتخاباتی که تنها یکی از کاندیداهای اصلاح طلب حضور دارند، فعال باشند.

تاجرنیا درباره میزان همکاری ظریف با ستاد انتخاباتی پزشکیان گفت: آقای ظریف علاوه بر حضور در میزگرد سیاست خارجی، در یک سفر استانی و رویداد بزرگ ملی در تهران نیز آقای پزشکیان را همراهی می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما