شناسهٔ خبر: 67230406 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

منشن یا اشتارتن ویر؟ کدام کتاب برای یادگیری زبان آلمانی بهتر است؟

نگران نباش! اینجا توی بلاگ موسسه زبان حافظ، کلید رهایی از این دوراهی رو بهت می‌دیم. با ما همراه شو تا یکبار برای همیشه خیالت راحت بشه! در این مقاله قرار است با نقاط قوت و ضعف هر دو کتاب آشنا بشید. بفهمید کدام کتاب برای سطح و اهداف شما در یادگیری زبان آلمانی مناسب‌تر است. آماده‌ی شروع این سفر جذاب شدید؟ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

مقایسه کتاب اشتارتن ویر و منشن 

انتخاب بین کتاب‌های اشتارتن ویر و منشن برای یادگیری زبان آلمانی به سطح و اهداف شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید نیازهای هر شخص برای یادگیری زبان آلمانی متفاوت است و نمی‌توان قطع به یقین گفت کدام کتاب منبع بهتری برای یادگیری زبان آلمانی است. با این حال ما معیارهای انتخابی هر کتاب را به طور خلاصه در این مقاله آورده‌ایم تا بتوانید انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید:

1.سطح بندی 

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های بین این دو کتاب برای یادگیری زبان آلمانی، تقسیم بندی درس‌ها و سطح‌بندی کتاب است.

منشن: سطح‌ مبتدی یعنی A1 به دو سطح A1.1 و A1.2 تقسیم بندی شده است. علاوه بر این سطح بندی، هر کتاب منشن 12 درس دارد و هر درس شامل 3 یا 4 صفحه است. کلمات جدید هر درس در ابتدای درس آمده است.

اشتارتن ویر: کل این دو سطح را در یک کتاب با سطح A1 جمع‌بندی کرده است. اشتارتن ویر نیز 12 درس ارائه می‌کند با این تفاوت که هر درس شامل بخش‌های بیشتری برای یادگیری است. علاوه بر این کلمات جدید هر درس بیشتر در کتاب‌کار اشتارتن آورده شده است. پس می‌توان نتیجه گیری کرد که کتاب اشتارتن ویر با توجه به کتاب‌ کارهای پر از منابعی که دارد، می‌تواند برای فهم عمیق‌تر زبان‌آموزان آلمانی مناسب‌تر باشد.

19

برنده: اشتارتن ویر

1.زمان انتشار

منشن: اولین جلد از مجموعه کتاب‌های منشن در سال 2012 و آخرین جلد آن نیز مجموعه شش جلدی در سال 2014 منتشر شد. در آن زمان‌ها کتاب منشن اصلی‌ترین منبع یادگیری زبان آلمانی برای سطوح مبتدی یا پیشرفته بوده است. 

اشتارتن ویر: اولین جلد از مجموعه کتاب‌های اشتارتن ویر در سال 2017 و آخرین جلد از این مجموعه سه جلدی در سال 2020 منتشر شد.با توجه به تاریخ انتشار، اشتارتن ویر به طور کلی جدیدتر از منشن در نظر گرفته می‌شود، زیرا آخرین جلد آن در سال 2020 منتشر شده است. 

برنده: اشتارتن ویر

1.تمرکز 

منشن: این کتاب هم به نوبه خود مزایایی در زمینه تمرکز آموزشی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • تمرکز بر مکالمه: رویکرد اصلی منشن بر پایه مکالمه است و از طریق داستان‌ها، تصاویر و موقعیت‌های روزمره، زبان‌آموز را به صحبت کردن به زبان آلمانی تشویق می‌کند. این امر می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند در موقعیت‌های روزمره آلمانی صحبت کنند، بسیار مفید باشد.
  • تقویت واژگان: منشن با استفاده از تصاویر، داستان‌ها و تمرینات متنوع به طور قابل توجهی بر تقویت واژگان زبان‌آموز تمرکز می‌کند. این امر می‌تواند به خصوص برای مبتدیان مفید باشد تا دایره لغات خود را به سرعت گسترش دهند.
  • یادگیری جذاب: منشن با استفاده از رویکردی جذاب و سرگرم‌کننده سعی می‌کند تا یادگیری زبان آلمانی را برای زبان‌آموز لذت‌بخش کند. این امر می‌تواند به خصوص برای کسانی که انگیزه پایینی برای یادگیری زبان دارند، مفید باشد.

20

اشتارتن ویر: کتاب اشتارتن ویر به طور کلی بر روی 4 مهارت اصلی زبان یعنی  (گفتاری، شنیداری، درک مطلب و نوشتاری) + گرامر متمرکز است. همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین اصول یادگیری یک زبان جدید، آشنایی و درک درست گرامر آن است. اشتارتن ویر در این زمینه بسیار قوی‌تر از منشن عمل می‌کند. 

کتاب اشتارتن ویر برای یادگیری خودخوان زبان آلمانی نیز گزینه مناسب‌تری است؛ چرا که مباحث را با زبان ساده‌تری نسبت به کتاب منشن آموزش می‌دهد. 

برنده: این مقایسه برنده ندارد. چرا که نیاز هر زبان آموز می‌تواند برنده این مرحله از مقایسه را مشخص کند. 

نقاط قوت:

·اشتارتن ویر:

  • آموزش جامع و متعادل تمام مهارت‌های زبانی
  • استفاده از متون و موضوعات روزآمد و متنوع
  • ارائه تمرینات چالشی برای تقویت زبان
  • مناسب برای کسانی که می‌خواهند به سطح B1 یا بالاتر در زبان آلمانی برسند

·منشن:

  • رویکردی جذاب و سرگرم‌کننده با استفاده از داستان‌ها و تصاویر
  • تأکید بر تقویت مهارت‌های گفتاری
  • ارائه تمرینات متنوع برای تثبیت آموخته‌ها
  • مناسب برای کسانی که می‌خواهند در موقعیت‌های روزمره آلمانی صحبت کنند

نقاط ضعف:

·اشتارتن ویر:

  • رویکرد نسبتاً سنتی‌تر به آموزش زبان
  • ممکن است برای برخی از زبان‌آموزان枯燥 باشد
  • تمرکز کمتر بر مهارت مکالمه در سطوح پایین‌تر

·منشن:

  • گرامر را به طور عمیق آموزش نمی‌دهد
  • برای آمادگی آزمون‌های رسمی زبان آلمانی مانند TestDaF یا DSH کافی نیست

نکته: ما در موسسه زبان حافظ در مشهد بعد از بررسی و نظرسنجی از زبان‌آموزان کتاب اشتارتن ویر را برای آموزش زبان آلمانی انتخاب کردیم. اگر می‌خواید در کلاس‌های زبان آلمانی ما شرکت کنید، هرگز فرصت را از دست ندهید. چرا که ما در موسسه زبان حافظ کلاس‌های آمادگی آزمون تست داف (TestDaf) را هم برگزار می‌کنیم. 

21

نتیجه پایانی 

هر زبان آموز در هر سطحی باید تعدادی کلمه جدید را برای پیشرفت در یادگیری زبان در هر ترم یاد بگیرد. هر دوی این کتاب‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که شما را از این مرحله از یادگیری زبان آلمانی نجات می‌دهند. تنها تفاوت اصلی بین این دو کتاب مسیر یادگیری آن است؛ این بدان معناست که شما با هر دو کتاب یادگیری زبان آلمانی خود را می‌توانید شروع کنید. اما چنانچه مبتدی هستید و یا می‌خواهید به صورت خودخوان فرآیند یادگیری را پیش گیرید، پیشنهاد موسسه زبان حافظ استفاده از کتاب‌های اشتارتن ویر است. 

 

نظر شما