شناسهٔ خبر: 67230172 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

المیادین: ارتش رژیم اشغالگر در تلاش است تا یک لشکر ذخیره جدید ایجاد کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که ارتش این رژیم با توجه به نیاز فوری به هزاران جنگنده اضافی، در حال حاضر روی ایجاد یک لشکر ذخیره جدید کار می‌کند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه المیادین نوشت: «به گزارش رادیو ارتش اسرائیل، به دلیل کمبود شدید نیرو که ارتش اسرائیل از آن رنج می‌برد، هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش به دولت اشغالگر از نیاز ارتش به 15 گردان جدید خبر داده است».

«بنی گانتز»، رئیس حزب وحدت ملی در اسرائیل نیز گفت که امنیت اسرائیل مستلزم سربازان بیشتر است، در حالی که «یائیر گولان»، رئیس حزب کارگر اسرائیل، خواستار الزام همه به انجام خدمات نظامی و امنیتی شد.

این چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که کنست اسرائیل به پیش نویس قانون معافیت حریدیم‌ها از خدمت اجباری رای مثبت داد.

رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که در حالی که جنگ وارد نهمین ماه خود شده بود، واحدهای ذخیره ارتش از طریق تبلیغات در برنامه WhatsApp شروع به جذب داوطلبان برای جنگ کردند.

تیم ذخیره جدید متشکل از داوطلبانی خواهد بود که قبلاً از خدمت ذخیره معاف شده‌اند و به خدمت بازخواهند گشت.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل ضمن تأیید تأسیس لشکری جدید گفت که این طرح در مراحل پیشرفته است و پیش بینی می‌شود که «لشکر 96» نام داشته باشد. طبق برنامه اولیه متشکل از ÷نج تیپ ذخیره خواهد بود که به تدریج ایجاد خواهند شد.

رسانه‌های اسرائیلی برای چندمین بار است که از مشکلات و بحران‌های فراوانی که سربازان ذخیره در «ارتش» اشغالی متحمل می‌شوند و باعث تضعیف انگیزه سربازان دیگر برای جنگ می‌شود، گزارش کرده‌ و سربازان در واحدهای ذخیره که در جبهه‌های غزه و شمال می‌جنگند، دشواری حفظ قدرت و تمرکز خود را با وجود فرسودگی شدید در صفوف خود بیان کردند. آنها همچنین از طولانی بودن مدت خدمت و ساعات کار طولانی و تبعیض بین سربازان در به دوش کشیدن بارها شکایت داشته‌اند.

سربازان نارضایتی خود را از کنست به دلیل قانون معافیت حریدی‌ها از خدمت سربازی در ارتش این رژیم ابراز کرده و تاکید کردند که از سوی دولتی که برای بقای سیاسی خود مردم را بسیج می‌کند احساس خیانت می‌کنند، این بیگانگی و انزوا را بین آنها و دولتی که از پشت به آنها خنجر زده است را افزایش می‌دهد.

این خبر را در وبگاه المیادین ببینید

نظر شما