شناسهٔ خبر: 67229699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اسرائیل: حزب الله از 7 اکتبر بیش از 5 هزار موشک شلیک کرده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- «دانیال هاگاری»، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که حزب الله از هفت اکتبر بیش از 5 هزار موشک شلیک کرده است.

به گزارش شفقنا؛ خبرگزاری آناتولی نوشت: «هاگاری در یک کنفرانس مطبوعاتی برای رسانه‌های خارجی که از کانال 12 خصوصی عبری پخش شد، گفت که حزب‌الله از هفت اکتبر تاکنون بیش از 5 هزار موشک ضد تانک و گلوله‌های ضد پهپاد شلیک کرده است».

هاگاری توضیح داد: همچنان که حزب الله در حال تشدید حملات خود علیه اسرائیل است، ارتش برای بازگشت اسرائیلی‌ها به شمال کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: «حملات روزافزون حزب‌الله ما را به آستانه‌ای سوق می‌دهد که می‌تواند یک تشدید گسترده‌تر باشد، تشدید تنش‌هایی که می‌تواند پیامدهای مخربی برای لبنان و منطقه به همراه داشته باشد».

حزب الله تاکنون در خصوص اظهارات سخنگوی ارتش اسرائیل اظهار نظری نکرده است.

پیش از این روز یکشنبه و در اولین روز عید قربان، ارتش رژیم اسرائیل پس از 12 ساعت آرامش محتاطانه در این جبهه، شهرهای مرزی در جنوب لبنان را بمباران هوایی و توپخانه‌ای کرد.

از هشتم اکتبر گذشته، گروه‌های فلسطینی و لبنانی در لبنان، به ویژه حزب‌الله، هر روز با ارتش اسرائیل بمباران می‌کردند که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شده است.

این گروه ها تأکید کردند که در همبستگی با غزه ثابت قدم هستند، غزه که از هفت اکتبر در معرض جنگ اسرائیل قرار گرفته و بیش از 122 هزار فلسطینی کشته و زخمی برجای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند و بیش از 10 هزار نفر مفقود شده‌اند.

اسرائیل به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد و دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای پایان فوری آن را نادیده می‌گیرد.

این خبر را در خبرگزاری آناتولی ببینید

نظر شما