شناسهٔ خبر: 67228710 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اقتصاد جهانی؛

قیمت طلا امروز در بازار جهانی کاهش یافت

صاحب‌خبر -
قیمت طلا امروز در بازار جهانی کاهش یافت
خبرگزاری آریا-قیمت طلا در روز دوشنبه در حالی کاهش یافت که معامله گران منتظر آمارهای اقتصادی بیشتر ایالات متحده بودند، در حالی که گزارش های هفته گذشته نشان داد که تورم در حال تثبیت است و انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) در اواخر سال به سمت کاهش نرخ بهره حرکت کند، افزایش داد.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از رویترز؛تا ساعت 546 به وقت گرینویچ، طلا در معاملات نقدی پس از افزایش بیش از یک درصدی در روز جمعه، 0.5 درصد کاهش یافت و به 2321.11 دلار در هر اونس رسید. هر اونس طلای آمریکا با 0.6 درصد کاهش به 2335 دلار و 30 سنت رسید.

قرار است داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده فردا، سه‌شنبه، داده‌های هفتگی ادعاهای بیکاری در روز پنجشنبه و شاخص‌های اولیه خرید مدیران خرید در روز جمعه منتشر شود. تعدادی از مقامات بانک فدرال رزرو نیز قرار است در این هفته سخنرانی کنند.

داده های منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که فشارهای قیمتی در ایالات متحده ضعیف شده است، که نشان می دهد بازار کار در حال از دست دادن حرکت است و امیدها به کاهش نرخ بهره در سپتامبر را زنده نگه می دارد.


بر اساس ابزار دیده بان فدرال رزرو CME، معامله گران انتظار دارند 68 درصد از کاهش نرخ بهره در سپتامبر در مقایسه با انتظارات حدود 63 درصدی قبل از داده های قیمت تولیدکننده در پنجشنبه گذشته، کاهش یابد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت مالکیت فلز زرد را کاهش می‌دهد، که بازدهی ایجاد نمی‌کند.

از نظر سایر فلزات، نقره در معاملات نقدی با 1.4 درصد کاهش به 29.13 دلار در هر اونس رسید، پلاتین با 0.5 درصد کاهش به 953.30 دلار و پالادیوم 0.1 درصد کاهش یافت و به 889.21 دلار رسید.

نظر شما