شناسهٔ خبر: 67228233 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی به آینده موکول شد

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: با وجود قطعی شدن نرخ‌های جدید جرائم رانندگی، زمان اجرای آن هنوز مشخص نشده است.

صاحب‌خبر -

اوایل خرداد جاری بود که سردار سید تیمور حسینی از ابلاغ مبلغ جدید جریمه‌های رانندگی از سوی دولت خبر داد و گفت: «هر مصوبه هیات دولت که علاوه بر تکلیف برای دستگاه‌های دولتی برای مردم هم تکلیفی را ایجاد کند، حتما باید در روزنامه رسمی هم منتشر شده و بعد از ۱۵ روز قابلیت اجرا دارد.   افزایش مبلغ جرائم راهنمایی و رانندگی هم از سوی سرپرست محترم ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شده و ۱۵ روز پس از اینکه در روزنامه رسمی چاپ شود، اجرایی خواهد شد.»

رئیس پلیس راهور فراجا گفته بود که جریمه‌ها شامل ۱۷۴ تخلف است که به سه دسته «کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد صنعتی - تجاری»، «سایر شهرها» و «روستاها و راه‌های روستایی» تقسیم می‌شود.

حالا در شرایطی که حدود ۱۵ روز از ابلاغ مبالغ جدید جریمه‌های رانندگی گذشته است، عدم انتشار این ابلاغیه در روزنامه رسمی، احتمال تعویق در اجرای آن را افزایش داده است.

سردار سید تیمور حسینی گفت: همانطور که پیشتر نیز گفته بودم، موضوع افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی باید در روزنامه رسمی چاپ شود و بعد از حدود ۱۵ روز این قانون اجرا شود. با توجه به اینکه هنوز این مصوبه در روزنامه رسمی چاپ نشده، از این رو افزایش مبلغ جرائم رانندگی از ابتدای تابستان فعلا اجرایی نخواهد شد.»

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه موضوع افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی و نرخ‌های جدید قطعی شده است، افزود: درحال‌حاضر زمان اجرای آن مشخص نیست و طبیعی است که ۱۵ روز بعد از هر زمانی که این مصوبه در روزنامه رسمی کشور منتشر شود، مبالغ جدید جرائم رانندگی نیز اعمال خواهد شد. بنابراین تاخیر در اجرای این مصوبه به معنای عدم اجرای آن نیست و  مبلغ جرائم رانندگی حتما افزایش پیدا خواهد کرد.

حسینی ادامه داد: تا زمان عدم اجرای مصوبه جدید در مورد نرخ جرائم رانندگی، جریمه‌ها بر اساس همان نرخ قبلی خواهد بود.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی تاثیر زیادی در کاهش وقوع تصادفات دارد و می‌تواند تا حد زیادی در کاهش آمار مرگ و میر بر اثر تصادفات موثر باشد.

نظر شما