شناسهٔ خبر: 67228069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) زنبورها را از این زاویه ندیده‌اید! (تصاویر) زنبورها را از این زاویه ندیده‌اید!

از زنبور ارکیده تا نجار بنفش، تصاویر این گزارش، زنبورها را با جزئیات شگفت‌انگیزی نشان می‌دهد. تعداد کمی از حشرات و حیوانات، اثرگذاری زنبورها بر روی کره زمین را دارند؛ گرده‌افشان‌هایی که از گلی به گل دیگر، محصولی به محصول دیگر می‌روند، گیاهان و تنوع زیستی جهان را شکوفا می‌کنند و با این حال، به لطف

صاحب‌خبر -

از زنبور ارکیده تا نجار بنفش، تصاویر این گزارش، زنبورها را با جزئیات شگفت‌انگیزی نشان می‌دهد.

تعداد کمی از حشرات و حیوانات، اثرگذاری زنبورها بر روی کره زمین را دارند؛ گرده‌افشان‌هایی که از گلی به گل دیگر، محصولی به محصول دیگر می‌روند، گیاهان و تنوع زیستی جهان را شکوفا می‌کنند و با این حال، به لطف تعداد بی‌شماری از عوامل مرگبار، مانند آفت‌کش‌ها، تخریب زیستگاه و تغییرات آب و هوایی، هزاران گونه از آن‌ها در آستانه نابودی هستند.

این مجموعه با همکاری Wolfgang Buttress، هنرمندی که هنر و فناوری را در هم می‌آمیزد تا زندگی زنبورهای سراسر جهان را به بازدیدکنندگان نشان دهد، ساخته شد؛ این مجموعه بیانگر این است که از دست دادن زنبورها ویرانگر است.

10_11zon

تصویر بالا زنبوری از جنس Euglossa است که به نام زنبورهای ارکیده نیز شناخته می‌شود. این زنبورها گرده‌افشان اصلی ارکیده در آمریکای شمالی و جنوبی هستند. تصویر فوق یک زنبور نر ارکید است.

11

زنبور نجار آفریقایی

12

زنبوری Nomioides

13

زنبور نجار بنفش

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-193505

نظر شما