شناسهٔ خبر: 67227284 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واشنگتن پست تعداد زندانیانی که در حال حاضر در ارتش اوکراین خدمت می‌کنند را فاش کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- واشنگتن پست اعلام کرد که بیش از 2750 نفر از زندان‌های اوکراین برای خدمت در صفوف ارتش اوکراین آزاد شده‌اند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی به نقل از این روزنامه نوشت: «این تعداد شامل بسیاری از افراد محکوم به قاچاق مواد مخدر، حمله مسلحانه و قتل و سرقت تلفن همراه می‌باشد».

پیش از این «ولادیمیر زلنسکی» لایحه‌ای را در مورد بسیج مجرمانی که دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کنند، امضا کرده بود. «یلنا ویسوتسکایا» معاون وزیر دادگستری اوکراین در 30 می گفت که حدود 4 هزار زندانی تمایل خود را برای خدمت در نیروهای مسلح اوکراین ابراز کرده‌اند.

این روزنامه در مقاله خود افزود: «از زمانی که پارلمان در ماه می قانونی را تصویب کرد که به برخی از محکومان اجازه می‌دهد به ارتش بپیوندند تا در جبهه خدمت کنند تاکنون بیش از 2750 مرد از زندان‌های اوکراین آزاد شده‌اند. این افراد با جرم‌های نظیر سرقت تلفن، ضرب و جرح، و قتل، و همچنین سایر جرایم جدی آزاد شده‌اند.

قابل توجه است که محکومان اوکراینی در واحدهایی که کاملاً از زندانیان سابق تشکیل شده است، اما تحت فرماندهی افسران نظامی حرفه‌ای مبارزه خواهند کرد.

این روزنامه به نقل از یک افسر نظامی اوکراینی که بر عملیات جذب این زندانیان نظارت دارد و نامش فاش نشد، نوشت که او به موفقیت این عمل اعتقادی ندارد و بیم آن دارد که در اولین فرصت این افراد جذب شوند. این افسر تاکید کرد که هیچ کس در اوکراین به موفقیت طرح جذب زندانیان سابق اعتقاد ندارد و همه می ترسند که این افراد مشکلات مختلفی را در میدان جنگ ایجاد کنند.

پیش از این، «دنیس مالیوسکا» وزیر دادگستری اوکراین از تشکیل واحدهای جداگانه در نیروهای اوکراینی که اعضای آن متشکل از زندانیان آزاد شده خواهند بود، خبر داد و اعلام کرد که برای انجام عملیات تهاجمی در خط مقدم آموزش خواهند دید.

روزنامه پولیتیکو پیشتر گزارش داده بود که افسران ارشد ارتش اوکراین معتقدند که ممکن است خط مقدم در تابستان امسال در میان کمبود شدید مهمات و همچنین تضعیف روحیه در میان نیروهای اوکراینی سقوط کند.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما