شناسهٔ خبر: 67226455 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

افزایش دما در غالب نقاط | این استان ها منتظر رگبار و وزش باد شدید باشند + نقشه

ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران، شرق تهران و غرب سمنان، در استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رگبار و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، وضعیت جوی چند روز آینده کشور را تشریح کرد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی درباره آب و هوای کشور طی روزهای آتی، گفت: بر اساس رصد نقشه‌های آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز دوشنبه ۲۸ خرداد و فردا سه شنبه ۲۹ خردادماه، در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود. تنها در ساعات بعد از ظهر، احتمال افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های مازندران، شرق تهران،  غرب سمنان و استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت جوی روز سه شنبه در سایر نقاط کشور افزود: روز سه شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، قزوین، دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان نیز افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: در روزهای چهارشنبه ۳۰ خرداد و پنجشنبه ۳۱ خردادماه، در شمال غرب و غرب کشور رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. همچنین  در دامنه‌های البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و مازندران نیز در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به آخرین روز هفته هم گفت: روز جمعه یکم تیرماه در ارتفاعات البرز، مرکزی، ارتفاعات شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار پراکنده رخ می دهد.

وی درباره پدیده گردوخاک افزود: طی پنج روز آینده، در بعضی ساعات وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل سبب خیزش گردوخاک و سبب کاهش دید خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی در دریاها ادامه داد: طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد شد.

ضیاییان با اشاره به وضعیت جوی پایتخت گفت:  آسمان تهران فردا سه شنبه ۲۹ خرداد صاف، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۳۸ و ۲۸ درجه سانتیگراد و چهارشنبه ۳۰ خرداد کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رعدوبرق و گرد و خاک، رعد و برق با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۵۰  دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

نظر شما