شناسهٔ خبر: 67226397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماز عید سعید قربان در بهاباد اقامه شد

یزد- همزمان با سراسر کشور نماز عید قربان به امامت حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی، امام جمعه بهاباد در حسینیه گلزار شهدای بهشت محمدی این شهر اقامه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه بهاباد در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن تبریک عید سعید قربان به مسلمانان جهان و نمازگزاران گفت: قربان عید بندگی، دلدادگی، عید ایثار، اخلاص و از خود بریدن است.

حجت الاسلام بشکانی تصریح کرد: مکه و منا قربانگاه عاشقان است؛ همان نقطه عالم است که در آنجا، پدر توحید به فرزندان آدم آموخت دل‎ بستن به جان و فرزند نیز رنگ و بوی شرک دارد.

وی با اشاره به اینکه عید قربان دارای آموزه‌های فراوانی است، تاکید کرد: قربانی در منا مقدمه رسیدن به عید غدیرخم است.

امام جمعه بهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و انتخاب اصلح افزود: امروز که ایران قوی است و قوی‌تر هم خواهد شد، نیاز به رییس جمهور قوی، عملیاتی، مطیع اوامر رهبری، شیفته خدمت به مردم، آزمون داده و سرافرازی دارد تا راه رییس جمهور شهید را به بهترین وجه در خدمت رسانی ادامه دهد.

وی اظهار کرد: مشارکت بالا و حضور حداکثری پای صندوق‌های رای نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند.

بشکانی به مسئله حج و برائت از مشرکین اشاره کرد و گفت: حج به عنوان مقام ابراهیم تنها جای مناسب برای طرح برائت از مشرکین بوده و هیچ محل و کنفرانسی نمی‌تواند جای حج را بگیرد.

وی، حج را عامل جهانی شدن اسلام دانست و افزود: حج باید مبداء یک خیزش عمومی در جهان اسلام باشد.

نظر شما