شناسهٔ خبر: 67222629 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کلهر: آمایش سرزمین در حوزه جوانان و اولویت بندی نیازهای جوانان ضروری است / ماموریت ما در حوزه جوانان نیازسنجی و ترسیم نقشه راه است

صاحب‌خبر -
کلهر: آمایش سرزمین در حوزه جوانان و اولویت بندی نیازهای جوانان ضروری است / ماموریت ما در حوزه جوانان نیازسنجی و ترسیم نقشه راه است
خبرگزاری آریا - معاون امور جوانان با بیان این که آمایش سرزمین در حوزه جوانان و اولویت بندی نیازهای جوانان ضروری است، افزود: کار و رسالت ما ایجاد اشتغال و فراهم کردن مسکن و ازدواج جوانان نیست بلکه کار ما ستادی است به این معنی که باید نقشه راه ترسیم کرده و ماموریت ها مشخص کنیم.

به گزارش خبرگزاری آریا، سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست با روسا و کارشناسان حوزه جوانان ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان یزد ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر گفت : کار و رسالت ما ایجاد اشتغال و فراهم کردن مسکن و ازدواج جوانان نیست بلکه کار ما ستادی است به این معنی که باید نقشه راه ترسیم کرده و ماموریت ها مشخص کنیم.
وی افزود : باید در شهرستان ها آمار و بانک اطلاعاتی جوانان فراهم شود و آمایش حوزه جوانان صورت گیرد تا نسبت به آن برنامه ریزی و تلاش شود.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان داشت : برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان بدون مصوبه و خروجی آن هیچ ثمری ندارد و بعضا فقط به برگزاری آن بسنده می شود.
کلهر افزود: در حوزه ازدواج تاسیس مراکز مشاوره، برپایی کارگاه های پیش از ازدواج و راه اندازی مراکز همسان گزینی و واسطه گری رسالت های ما است که باید نیاز سنجی شود تا در شهرستان کدام این موارد ضروری تر است و نسبت به آن اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال کار ما ایجاد شغل نیست گفت: در بحث اشتغال باید الگوهای موفق اشتغال زایی و مشاغل مختلف شناسایی و به جوانان معرفی شود و ترغیب آنها به فعالیت در این حوزه ها است.
معاون وزیر ورزش و جوانان بر برنامه ریزی اوقات فراغت جوانان تاکید و تصریح کرد : بزرگترین مسئله جوانان پر کردن اوقات فراغت خود است به ویژه در حال حاضر با پایان سال تحصیلی 16 میلیون دانش آموز دغدغه اوقات فراغت خود دارند و وظیفه ما شناسایی و ایجاد ظرفیت فراغتی است.
کلهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت : با توجه به ظرفیت و نیاز شهرستان برنامه ریزی شود و نیاز به اجرای طرح های ابلاغی نیست و طرح های مورد نیاز با خروجی مثبت اجرا شود.
در این نشست روسا و کارشناسان جوانان ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان یزد به بیان مسائل، مشکلات و نقاط قوت و ضعف خود پرداختند و بحث وتبادل نظر شد.

نظر شما