شناسهٔ خبر: 67221115 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پزشکیان: از اساتید و نخبگان می‌خواهم کمک کنند تا مشارکت بالا برود و مردم پای صندوق رای بیایند پزشکیان: از اساتید و نخبگان می‌خواهم کمک کنند تا مشارکت بالا برود و مردم پای صندوق رای بیایند

‌به گزارش شبکه شرق مسعود پزشکیان کاندیدای ریاست جمهوری در جمع اساتید دانشگاه تهران گفت: ‌نمی‌شود که دولتی برنامه بدهد و مجلس به آن اضافه کند و در نهایت اجرا نشد زیرا برنامه نویسی صورت نگرفته است. می‌گویند برنامه خود را بگو، عده‌ای وعده می‌دهند و عمل نمی‌کنند! می‌گویند طی سه روز مشکل بورس را حل

صاحب‌خبر -

‌به گزارش شبکه شرق مسعود پزشکیان کاندیدای ریاست جمهوری در جمع اساتید دانشگاه تهران گفت: ‌نمی‌شود که دولتی برنامه بدهد و مجلس به آن اضافه کند و در نهایت اجرا نشد زیرا برنامه نویسی صورت نگرفته است. می‌گویند برنامه خود را بگو، عده‌ای وعده می‌دهند و عمل نمی‌کنند! می‌گویند طی سه روز مشکل بورس را حل می‌کنند، آیا می‌شود؟!

‌باید اساتید به میدان بیایند، کمک کنند. تعداد دانشگاه‌های ما درست است؟! به تایلند رفتم استاد خانمی حضور پیدا کرد و پرسید که ایران چقدر جمعیت و چند دانشگاه دارد پس از پاسخ من، گفت، می‌خواهید دانشجوی خود را بخورید؟! با این همه دانشگاه چه استفاده می‌کنید و دولت چگونه هزینه می‌کند؟!

‌چقدر ما از این دانشگاه و دانشجوها را بی‌منطق آموزش می‌دهیم، این دیوانگی نیست؟! حال می‌گویند برنامه خود را ارائه دهم، ما یک تئوری می‌دهیم بدون تحقیق از جامعه که می‌خواهیم مشکل را حل کنیم!

‌من وزیر بودم که روسا را دعوت کردم که بیمارستانی در اختیارتان قرار می‌دهم بعد از سه ماه آمدند گفتند ما تنها درس می‌دهیم، و انجام ندادند. دانشگاه باید از تیپ ۲ و ۳ خارج شود. من با تئوری کاری ندارم.

‌در تبریز حضور داشتم و تلاش کردم که مجری‌ها را راضی کنیم منطقه‌ای را توسعه دهند و حول محور یک موضوع تنها بچرخد مثل تولید ماشین برقی، در بحث آب، ...، تا مجموعه‌ای بعد چند سال ما می‌توانیم یک خط را پیش برویم اما باز به میدان نیامدند. 

‌جامعه‌ای که می‌خواهد به نتیجه برسد باید دانشگاه در آن به تیپ ۵ برسد. همیشه می‌گوییم دولت پول آن را بدهد! مگر می‌شود؟! ما به این همه دانشگاه احتیاج نداریم.  

‌پولی که به فضای بیخود و دانشجویان را افسرده و ناامید رها کردیم مقصر ما هستیم که گفتیم از این ستون به آن ستون فرجی است.

‌چرا جوانان خودکشی می‌کنند و افسرده هستند زیرا ما مقصر هستیم و باید آن را اصلاح کنیم.

‌من از شما اساتید و نخبگان می‌خواهم کمک کنید تا مشارکت بالا برود و مردم پای صندوق رای بیایند/ جماران

 

منبع: sharghdaily-934428

نظر شما