شناسهٔ خبر: 67220733 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

اسکورت بمب افکن بی-2 اسپریت با اف-22 و اف-35 بر فراز اقیانوس آرام+فیلم

خبرگزاری فارس

آمریکا برای ارعاب چین انواع جنگنده بمب افکن‌های پیشرفته خود را بر فراز اقیانوس آرام به پرواز درآورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  بولتن نیوز به نقل از فارس، آمریکا روز یکشنبه شماری از جنگنده‌ها و بمب افکن‌های خود را برای ارعاب چین به پرواز درآورد.

به گزارش منابع خبری، در فیلم به نمایش گذاشته شده از این رویداد،هواپیماهای نسل پنجم ایالات متحده بر فراز اقیانوس آرام  پرواز می‌کنند.

در این فیلم بمب افکن رادارگریز «بی-2 اسپریت» با اسکورت  جنگنده‌های نسل پنجم اف-22 و اف-35 دیده می‌شوند.این اقدام آمریکا ارسل پیام به چین بابت تایوان است.

چین نیز بیکار نمانده و فیلمی از انهدام ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا ارائه کرده است.

در این فیلم اسکادرانی از بمب افکن‌های «هالنگ جی-6» نیروی دریایی چین  موشک های ضد کشتی «جینگ زی-12»  را به سمت ناو آمریکا پرتاب می‌کنند.

این موشک‌ها پس از شکست سامانه پدافند هوایی دشمن، ناو هواپیمابر آمریکایی را غرق می‌کنند.

اخیرا نیز یک رسانه آمریکایی  در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- 21» معروف به «قاتل  ناوهای هواپیمابر» برای مقابله با قابلیت‌های دریایی ایالات متحده است.

هفته نامه «نشنال اینترست» در تحلیلی به قام «مایا کارلین» نوشت، دانگ فنگ-21به طور خاص تهدیدات دریایی را با دقت هدف قرار می‌دهد و می‌تواند ناوهای هواپیمابر ایالات متحده را در بیش از 1000 مایلی دور از ساحل تهدید کند. این تحولات چالشی جدی برای تسلط نیروی دریایی ایالات متحده در غرب اقیانوس آرام است.

در بخش دیگر این تحلیل آمده است، چین به افزایش ذخایر موشک‌های بالستیک، قاتل ناوهای هواپیمابر خود ادامه می‌دهد و دانگ فنگ-21 بخش مهمی از این موجودی است.

برچسب‌ها:

نظر شما