شناسهٔ خبر: 67220312 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مقایسه تیرآهن فایکو و تیرآهن کرمانشاه

صاحب‌خبر -
مقایسه تیرآهن فایکو و تیرآهن کرمانشاه
خبرگزاری آریا- تیرآهن یکی پراستفاده‌ترین محصولات در صنعت ساخت و ساز است. به همین دلیل کارخانه‌های زیای آن را تولید می‌کنند و ممکن است ویژگی‌های آن‌ها نیز با هم تفاوت داشته باشد. تیرآهن فایکو و تیرآهن کرمانشاه نیز جزو مقاطع پر فروش محسوب می‌شوند و هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. با مقایسه تیرآهن فایکو و تیرآهن کرمانشاه می‌توانید با توجه به نیازتان، یکی از این دو را خریداری کنید.

بنابراین در این مطلب ما به مقایسه تیرآهن فایکو و تیرآهن کرمانشاه می‌پردازیم. در آخر نیز به راهنمایی خرید تیرآهن و استعلام قیمت تیرآهن 14 امروز این دو برند و سایر برندها می‌پردازیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

معرفی تیرآهن فایکو

تیرآهن فایکو یکی از پرطرفدارترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان است. کارخانه این تیرآهن در سال 1339 در مازندران تاسیس شد و امروزه مشتریان زیادی دارد. معمولا اندازه‌های در نظر گرفته شده برای تیرآهن فایکو، بین 14 تا 24 و طول 12 متر است.

در مرحله اول برای ساخت تیرآهن فایکو، شمش‌های فولادی را با سایزهای مشخص وارد کوره می‌کنند. این شمش‌ها از فرآورده‌های نورد فولادی به شمار می‌روند. به طور کلی اندازه در نظر گرفته شده برای نورد فولادی، بین 15 تا 20 سانتی‌متر است. در این مرحله، تنظیم دمای کوره و بررسی زمان لازم برای نورد گرم، ضروری است. مرحله دوم جایی است که تیرآهن‌ها وارد مجموعه‌ای از قفس‌ها می‌شوند؛ در واقع هدف اصلی از این مرحله، افزایش طول و عرض تیرآهن است. در مرحله سوم که مرحله پایانی است، تیرآهن‌ها خنک شده و بر اساس نیاز مشتری برش داده می‌شوند.

ویژگی های تیرآهن فایکو

به دلیل استفاده متناسب از فولاد، استحکام تیرآهن فایکو بسیار بالا است؛ به همین دلیل مقاومت خوبی در برابر کشش و فشار دارد. انعطاف‌پذیری بالای تیرآهن فایکو یکی از ویژگی‌های کلیدی آن است که به این ماده اجازه می‌دهد تا در ساختمان‌ها و سازه‌هایی با تغییرات حرارتی و نیازهای متفاوت، استفاده شود.

مقاومت تیرآهن فایکو در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی، آن را به گزینه‌ای عالی برای استفاده در محیط‌های مرطوب یا در معرض آب و هوای شور تبدیل می‌کند. وزن نسبتا کم این تیرآهن در کنار استحکام بالا، باعث می‌شود تا راحت‌تر آن را حمل و نصب کرد. شکل‌پذیری آسان و اتصال راحت به شما کمک می‌کنند تا در ساخت انواع سازه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. قابلیت بازیافت این تیرآهن به حفاظت از محیط زیست نیز کمک می‌کند. شما می‌توانید قیمت تیرآهن 14 فایکو را از مراکز معتبر فروش این مقطع فولادی استعلام کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

تیرآهن کرمانشاه

معرفی تیرآهن کرمانشاه

تیرآهن کرمانشاه یکی از پرفروش‌ترین محصولات بازار آهن آلات است که در کارخانه جهان فولاد غرب تولید می‌شود. این تیرآهن از نوع IPE است و در گروه تیرآهن‌های نیم‌پهنِ بازار قرار می‌گیرد. تیرآهن کرمانشاه دارای مقطع I شکل است و در بخش قسمت اتصال بال به جان هم زاویه دارد. تیرآهن I برای سازه‌های ساختمانی و پروژه‌های ساختمانی گزینه مناسبی محسوب می‌شود و به همین دلیل تقاضای زیادی دارد.

برای ساخت تیرآهن کرمانشاه از شمش فولادی مرغوب استفاده می‌شود. کیفیت شمش فولاد قبل از تولید، توسط واحد کنترل کیفیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در کارخانه جهان فولاد غرب علاوه بر کنترل کیفیت مواد اولیه، مواردی مثل ماشین آلات، تجهیزات و غلتک‌های نورد را هم بازرسی و کنترل می‌کنند. مقاومت تیرآهن به رعایت استانداردهای بین‌المللی در حین تولید بستگی دارد. بنابراین وقتی کارخانه به استانداردها اهمیت می‌دهد، کیفیت تیرآهن ساخته شده هم افزایش می‌یابد.

ویژگی های تیرآهن کرمانشاه

به طور کلی، تیرآهن کرمانشاه نسبت به اکثر تیرآهن‌ها وزن سبک‌تری دارد. البته همانطور که گفتیم، این کارخانه استانداردهای لازم را رعایت می‌کند و به همین جهت، وزن سبک آن تاثیری در کیفیت نهایی محصول ندارد. علاوه بر این، تیرآهن کرمانشاه در اندازه‌های محدودی ساخته می‌شود. در اکثر موارد، کارخانه فولاد غرب، سایزهای 14، 16 و 18 را تولید می‌کند.

در حال حاضر، این تیرآهن در سایزهای 14 و 16 تولید و به بازار عرضه می‌شود. محدودیت اندازه تیرآهن می‌تواند برای خریداران مشکلاتی را ایجاد کند. به عنوان مثال، خریدار در حین تهیه موجودی تیرآهن‌های مورد نیاز برای یک پروژه، اندازه‌های مختلف را از یک برند و سازنده خریداری می‌کند. هنگام خرید تیرآهن کرمانشاه، مشتری مجبور است سایزهایی که در دسترس قرار ندارند را از سایر تولیدکنندگان تهیه کند. ولی اکثر مشتریان ترجیح می‌دهند که هنگام خرید آهن آلات، محصولاتی مثل تیرآهن را از یک تولیدکننده بخرند.

راهنمای خرید تیرآهن فایکو و کرمانشاه

همانطور که مطالعه کردید، ما ویژگی‌های این تیرآهن‌ها را معرفی کردیم تا با مقایسه آنها بتوانید محصول مورد نظرتان را به راحتی خریداری کنید. اگر به دنبال خرید تیرآهن سبک وزن هستید، تیرآهن کرمانشاه گزینه خوبی است. زیرا کارخانه فولاد غرب استانداردهای لازم را رعایت می‌کند و وزن سبک تیرآهن نشان از بی‌کیفیت بودن آن نیست.

بنابراین هیچ نگرانی بابت مرغوب بودن محصول نخواهید داشت. از طرفی، وزن سبک تیرآهن کرمانشاه باعث شده است تا این محصول نسبت به برندهای دیگر قیمت کمتری داشته باشد. پس اگر قیمت برای شما مهم است و بودجه محدودتری دارید، تیرآهن کرمانشاه را تهیه کنید. ولی این موضوع هم را در نظر بگیرید که سایزهای محدودی دارد. بنابراین چنانچه بخواهید تمام سایزهای تیرآهن مورد نیازتان را از یک کارخانه بخرید، باید تیرآهن فایکو را انتخاب کنید.

تیرآهن کرمانشاه

خرید انواع تیرآهن از آیرومارت

اگر به فکر خرید انواع تیرآهن و مقاطع فولادی دیگر هستید، ما آیرومارت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بازرگانی فولاد آیرومارت به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر در کشور و با بیش از سه دهه تجربه، جایگاه ویژه‌ای را در صنعت آهن‌آلات کسب کرده است. این شرکت با داشتن انباری به مساحت 10 هزار متر در شورآباد تهران، سفارش‌های شما را به سراسر کشور ارسال می‌کند.

شما می‌توانید پس از ورود به سایت آیرومارت، قیمت‌ها را مقایسه کرده و محصول مورد نظرتان را به صورت آنلاین سفارش دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاروه رایگان، کافیست با شماره 02145306 تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را راهنمایی کنند.

نظر شما