شناسهٔ خبر: 67219962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعیین‌تکلیف پرونده ۱۳ هزار ایثارگر لرستانی + فیلم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از تعیین‌تکلیف پرونده ۱۳هزار ایثارگر در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، گفت: در دوره ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی در بنیاد شهید لرستان اتفاقات بزرگی افتاد.

وی افزود: مجتمع تعطیل‌شده ایثار لرستان که سال‌های سال تعطیل بود در دولت شهید رئیسی احیا شد و هتلینگ این مجتمع نیز به‌زودی افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم حقوق و معیشت خانواده‌های معظم شهدا از میانگین پایین به سقف بسیار بالایی رسید و این حقوق به‌دلیل تورم شاید جوابگو نباشد، اما به‌صورت قابل‌قبولی رشد کرده‌است.

وی با اشاره به اشتغال فرندان شاهد و ایثارگر در لرستان، بیان کرد: مجوز جذب 30هزار فرزند شهید و جانباز 70 درصد برای نخستین‌بار در کشور صادر شد و در آزمون این استخدام 746 نفر از فرزندان شهید و جانباز لرستانی شرکت کردند.

 هاشمی خاطرنشان کرد: مجوز استخدام فرزندان شاهد و ایثارگری که در آزمون شرکت کردند گرفته شده‌است و فقط مراحل قانونی و گزینش را برای شروع کار باید طی کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به پرونده‌های عقب‌افتاده‌ ایثارگران این استان بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم حدود 13 هزار پرونده ایثارگران لرستانی تعیین‌تکلیف شد و مابقی هم در حال انجام است.

هاشمی با بیان اینکه وام مسکن در حال حاضر در دو قالب خرید و ساخت مسکن پرداخت می‌شود، گفت: در دولت سیزدهم  سهمیه وام اشتغال محدود به 200 تا 300 نفری بود که اکنون این سهمیه به 2 هزار نفر رسیده‌است.

وی ساماندهی گلزارهای شهدا را از دیگر اقدامات مثبت بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان و تصریح کرد: تا پیش از دولت سیزدهم بیش از هزار مورد از گلزارهای شهدا سامان‌دهی نشده بود که الان این قضیه به صفر نزدیک شد.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اذعان کرد: این بنیاد در رومشکان و چگنی تا پیش از دولت سیزدهم ساختمان مستقل نداشت که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و پیگیری‌های انجام‌شده ساختمان بنیاد شهید برای این شهرستان‌ها تأمین شد.

.

انتهای پیام/645/.

نظر شما