شناسهٔ خبر: 67219093 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مناسک حج تمرین تبری از دشمنان اسلام و شیطان صفتان است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به مناسک حج در خصوص فلسفه این مناسک نوشت: فلسفه حج ابراهیمی و آداب و مناسک حج، به مسلمین و مؤمنین در هر کجای جهان می‌آموزد که چگونه در عالم واقع از شیطان و شیطان صفتان اعلان برائت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به مناسک حج و تاکید بر این نکته که این مناسک تمرین تبری از دشمنان اسلام است، در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مناسک حج علاوه بر سعی بلیغ و مشکور در مسیر تقرّب و تعبّد خداوند و اظهار عبودیت کامل نسبت به ذات مقدّس حضرت حق، تمرین جهاد با نفس، تبرّی از دشمنان اسلام و اظهار برائت از شیطان و رمی شیطان و شیطان صفتان است.

وی همچنین نوشت: فلسفه حج ابراهیمی و آداب و مناسک حج، به مسلمین و مؤمنین در هر کجای جهان می‌آموزد که چگونه در عالم واقع از شیطان و شیطان صفتان اعلان برائت کنند.

کنعانی خاطرنشان کرد: همانگونه که در پیام حج امسال مقام معظم رهبری با اشاره به فجایع غزه تصریح گردیده است؛ ((برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌جای جهان ادامه و فراتر از حج‌گزاران، به آحاد مردم تسرّی یابد. این برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش بخصوص دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا باید در قول و عمل ملّتها و دولتها خود را نشان دهد و عرصه را بر جلّادان تنگ کند)).

انتهای پیام/

نظر شما