شناسهٔ خبر: 67218846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین اخبار انتخابات در کردستان|۳۱ هیئت فعال شد + فیلم

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان آخرین وضعیت انتخابات در کردستان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهدی رمضانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در 8 تیر سال جاری برگزار خواهد شد و تا کنون کلیه امور لازم به صورت طبیعی در ستادهای انتخابات درحال انجام است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه اختلالی تا کنون در کار انتخابات استان مشاهده نشده است، افزود: بعد از ثبت‌نام کاندیدها فرایند صلاحیت توسط شورای نگهبان در موقع مقرر انجام و در نهایت 6 کاندیدا احراز صلاحیت و بعد از اعلام اسامی، فرایند تبلیغات شروع شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بیان کرد: محدوده ستاد انتخابات استان کردستان بعد از شهات خبر شهید رئیسی و اعلام 8 تیربه عنوان روز برگزاری انتخابات، در این راستا جلسات ستاد انتخابات در کل استان برگزار و 31 هیئت انتخابات در مراکز شهرستان و بخش‌ها تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 296 شعبه اخذ رای ثابت و سیار در سطح استان تعیین شده است، عنوان کرد: کلیه نیازمندی‌های فنی و پشتیبانی برای برگزاری انتخابات تامین شده و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

رمضانی با ذکر اینکه 25 هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی در برگزاری انتخابات استان دخیل هستند، افزود: خوشبختانه زمینه انتخابات باشکوه در کردستان مهیا شده و اعضای شعبات و نمایندگان فرماندارن نیز در حال مشخص شدن هستند.

وی اضافه کرد: آمادگی لازم در سطح استان کردستان برای برگزاری انتخابات باشکوه را داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان عنوان کرد: اخذ رای با شناسنامه و کارت ملی جدید شکل می‌گیرد، کارت ملی قدیمی قابل قبول نیست، متولدین سال 85 به قبل یعنی 18 سال کامل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، فرایند انتخابات در ریاست جمهوری باید اکثریت آرا (نصف + یک) به دست بیاید در غیر این صورت به مرحله دوم در 15 تیرماه کشیده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه رای حق الناس است، بر ضرورت حفظ آرای مردمی تاکید و بیان کرد: فرایند انتخابات مشخص و بازرسی و نظارت کامل روشن و افرادی که فرا قانونی عمل کنند اجازه داده نخواهد شد، به مردم شریف استان کردستان اطمینان خاطر خواهیم داد که اجرای سلامت انتخابات در بهترین شکل صورت خواهد گرفت.

رمضانی اذعان کرد: انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد و احراز هویت افراد الکترونیکی و بخش ثبت اسامی کاندیدها و شمارش آرا به صورت دستی انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه توهین‌های رقبا در فضای مجازی و تخلفات ستادهای انتخابات در فضای مجازی رصد خواهد شد، یا خیر مدعی شد: خاصیت و ملزومات انتخابات در رقابت همین تنش‌های سالم و کاملا طبیعی است!، مداخله‌ای در این زمینه نداریم، کمیته تبلیغات ستاد انتخابات یک قواعد و دستورالعملی دارد که اگر از این قواعد و نظام خارج شود، حتما منعکس و به ستاد انتخابات کشور اعلام و هیئت نظارت برخورد قانونی و بررسی خواهد شد.

معاون استاندار کردستان با اشاره به اینکه تاکنون تخلف انتخاباتی در سطح استان کردستان مشاهده نشده است، خاطر نشان کرد: نظارت‌ها به طور مداوم انجام می‌شود، همچنین کاندیدایی تاکنون به صورت علنی و فعالیت حقیقی و فیزیکی در خود استان اعلام حضور نکرده است، متاسفانه فعالیت تبلیغات محیطی ضعیف است و دستگاه‌های متولی در این حوزه فعالیت ندارند.

.

انتهای پیام/484/

نظر شما