شناسهٔ خبر: 67218759 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جنگ اقتصادی در کنار حمله نظامی؛راهبرد آمریکا علیه مقاومت یمن

همزمان با حملات گسترده نظامی مشترک آمریکا و انگلیس به خاک یمن، بانک مرکزی عدن با هدف فشار بر دولت مستقر در صنعا، ۶ بانک و موسسه مالی مستقر در صنعا را ممنوع‌الفعالیت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، همزمان با تجاوزات نظامی آمریکا به خاک یمن، شورای انتقالی جنوب که دولت خودخوانده یمن در عدن محسوب می‌شود، با اتخاذ دو تصمیم در حوزه پولی و بانکی به دولت نجات ملی مستقر در صنعا اعلان جنگ اقتصادی کرده است.

 

.

 


بانک مرکزی عدن با هدف فشار بر دولت مستقر در صنعا، 6 بانک و موسسه مالی مستقر در صنعا را ممنوع‌الفعالیت کرد که این امر عملا روابط مالی میان عدن و صنعا را متوقف می‌کند. بانک مرکزی صنعا نیز در اقدامی متقابل، به این تعلیق، واکنش نشان داد.

«رشید الحداد»؛ روزنامه نگار و تحلیلگر اقتصادی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در صنعا اظهار داشت: بانک مرکزی یمن در عدن تحت کنترل آژانس توسعه ایالات متحده آمریکاست که بر سیاست‌های پولی و بانکی یمن تسلط دارند. هدف از این اقدام اعمال فشار اقتصادی به دولت صنعا برای توقف محاصره رژیم صهیونیستی است.

یمن , آخرین تحولات یمن , جنبش انصارالله یمن , کشور آمریکا , عدن ,




در روزهای گذشته همزمان با تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس به خاک یمن و شهادت 58 شهروند یمنی، نیروهای مسلح این کشور با هدف قراردادن ناو «آیزنهاور» به این جنایت پاسخ دادند.

انتهای پیام/

نظر شما