شناسهٔ خبر: 67218588 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون راهداری استان اعلام کرد؛

300 ميليارد ريال براي براي ايمني راه‌هاي کردستان هزينه شد

صاحب‌خبر -
300 ميليارد ريال براي براي ايمني راه‌هاي کردستان هزينه شد
خبرگزاری آریا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 300 میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف برای ایمنی راه‌های استان هزینه شد.

به گزارش خبرگزاری آریا (کردستان) صلاح الدین محمدی معاون راهداری استان کردستان با تاکید بر اهمیت وجود تابلو و علائم ایمنی و تابلوهای اطلاعاتی در راستای ارتقاء ایمنی جاده‌ها و تاثیر آن در ایمنی کابران جاده‌ای، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 850 عدد تابلو و علایم ایمنی راه تعمیر و 650 عدد تابلو و علایم جدید نیز نصب شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: همچنین در بخش تابلوهای اطلاعاتی 250 متر مربع تعمیر و نگهداری و 120 متر مربع تابلو جدید نصب شده است.
وی از احیای 870 کیلومتر خط کشی در این مدت خبر داد و اذعان کرد: نصب 8 کیلومتر حفاظ ایمنی، ایمن‌سازی اضطراری راه‌ها در 250 مقطع، احداث و نگهداری 22 دستگاه چراغ چشمک زن از جمله دیگر اقدامات این معاونت در زمینه یاده شده است.
محمدی مجموع اعتبارات هزینه شده در بخش ایمنی راه‌ها از ابتدای سال تاکنون را بالغ بر 300 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به وسعت راه‌های روستایی و لزوم ارتقا ایمنی کاربران جاده‌ای در این محورها، نیازمند 5633 میلیارد ریال اعتبار هستیم که با تامین هر میزان از آن توسط منابع استانی، بدون شک اقدامات مناسبی در خصوص بهبود ایمنی در این محورها صورت خواهد گرفت.
وی در پایان به عملکرد سال گذشته در حوزه ایمنی راه‌ها گریزی زد و یادآور شد: احیای خط کشی به طول 3 هزار و 327 کیلومتر، نصب حفاظ ایمنی به طول 22 کیلومتر، اجرای روشنایی در 13 تقاطع، ایمن‌سازی اضطراری راه‌ها یک هزار 315 مقطع، احداث و نگهداری 102 دستگاه چراغ‌های چشمک زن، تعمیر و نصب 4 هزار و 450 مورد تابلو علایم ایمنی راه و تعمیر، نگهداری و نصب یک هزار و 390 مترمربع تابلوهای اطلاعاتی از اقدامات شاخص سال گذشته است.

نظر شما