شناسهٔ خبر: 67217973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دنیامالی تشریح کرد:

تلاش براي تعيين تکليف اراضي واقع شده در حريم و بستر تالاب انزلي

صاحب‌خبر -
تلاش براي تعيين تکليف اراضي واقع شده در حريم و بستر تالاب انزلي
خبرگزاری آریا - نماینده مردم بندرانزلی در مجلس دوازدهم، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت تعیین تکلیف اراضی واقع شده در حریم و بستر تالاب انزلی افزود: مشکل 2 هزار هکتار از این اراضی که در محدوده برخی روستاها بود، حل شده و بیش از هزار هکتار اراضی که در محدوده شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا قرار دارند نیز از حریم و حد بستر خارج خواهد شد.

احمد دنیامالی به گزارش سرویس سیاسی آریا در گفت‌ وگو با خانه ملت، با اشاره به پیگیری‌هایی که برای تعیین تکلیف اراضی واقع شده در حریم و حد بستر تالاب انزلی انجام داده است، گفت: با توجه به اینکه سطح تراز آب دریای خزر حدود 26 سال بوده که در حال کاهش است، طبیعی است که این موضوع حوزه‌های تالابی شمال کشور را تحت تاثیر قرار دهد کمااینکه باعث شده است محدودیت‌هایی در خصوص تالاب، صیادی و مسائل گردشگری داشته باشیم.
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته حدود یک سال و نیم است که لایروبی تالاب انزلی شروع شده است و دولت سیزدهم نیز همراهی خوبی در این زمینه کرد که امیدواریم در دولت جدید با سرعت بیشتری عملیاتی شود.
وی با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش حریم و بستر تالاب انزلی، افزود: وزارت نیرو حدود 5 هزار هکتار از محدوده تالاب انزلی را افزایش داد و این در حالی است که بسیاری از مردم در این محدوده زمین دارای سند، حقوق مکتسبه، کشت و زرع و طرح‌هایی برای تولید داشتند که اجازه توقف آنها را ندادیم.
دنیامالی تاکید کرد: به دنبال پیگیری‌هایی که از طریق وزارت نیرو، قوه قضاییه و وزارت جهادکشاورزی داشتیم، اراضی که حقوق مکتسبه و سند دارند برای خروج از حریم و حد بستر در حال احصاء شدن هستند.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: البته مشکل 2 هزار هکتار از این اراضی که در محدوده برخی روستاها بود، حل شده است اما از حدود 8 هزار هکتار که بیش از هزار هکتار آن در محدوده شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا قرار دارد نیز از حریم و حد بستر خارج خواهد شد./
پایان پیام

نظر شما