شناسهٔ خبر: 67217729 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سهمیه روس‌ها به سایر کشورها می‌رسد!

تایید اتحادیه جهانی: اخراج ستاره‌های روسیه از المپیک

اتحادیه جهانی کشتی در پی تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد سهمیه کشتی‌گیران محروم روس به دیگر کشورها خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که کدام ورزشکاران روسی می‌توانند در المپیک 2024 پاریس حضور داشته باشند و برای این کار نیز تحقیقات گسترده‌ای را در خصوص ارتباط ورزشکاران دارای سهمیه با ارگان‌های نظام و اتفاقات مربوط به جنگ روسیه و اوکراین انجام داد.

ستاره‌هایی همچون زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف و عبدالرشید سعدالله‌یف سه قهرمان المپیک توکیو در رشته کشتی آزاد بزرگترین شوک به روس‌ها بود.

با این حال در پی اعتراض میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون روسیه، آن‌ها امیدوار بودند با حمایت اتحادیه جهانی کشتی بتوانند این تصمیم را تغییر دهند، اما بلافاصله بعد از اعلام تصمیم IOC امروز اتحادیه جهانی کشتی نیز در بیانیه‌ای مهر تاییدی روی این تصمیم زد تا شوک دیگری به روس‌ها وارد شده و غیبت ستاره‌های کشتی آزاد این کشور در پاریس قطعی شود.

اتحادیه جهانی کشتی نیز با اشاره به تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک در محرومیت کشتی‌گیران روسیه و بلاروس، اعلام کرد: "سهمیه‌های این دو کشور در اوزانی که کمیته بین‌المللی المپیک با حضور کشتی‌گیرانشان در المپیک مخالفت کرده است طبق اولویت در اختیار کشورهای دیگر که طبق گزینشی المپیک واجد شرایط هستند، تعلق می‌گیرد تا با این اوصاف لطمه‌ای به تعداد ۱۶ کشتی‌گیر در هر وزن المپیک پاریس وارد نشود."

بدین ترتیب باید این پرونده را مختومه دانست و در انتظار تصمیم اتحادیه جهانی برای جایگزینی کشتی‌گیران سایر کشورها در اوزانی که اعلام شده، بود. البته که بعید است کشتی ایران در وزن 57 کیلوگرم که موفق به کسب سهمیه نشده، شانسی برای داشتن نماینده در المپیک داشته باشد چون نمایندگان سبک وزن ایران خیلی زود از گردونه رقابت‌های انتخابی حذف شده‌اند.

نظر شما