شناسهٔ خبر: 67216995 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فلسفی:

رفع خلاءهای فرهنگی و اقتصادی در دستور کار دولت چهاردهم قرار گیرد/ لزوم توجه دولت آینده به بخش کشاورزی

صاحب‌خبر -
رفع خلاءهای فرهنگی و اقتصادی در دستور کار دولت چهاردهم قرار گیرد/ لزوم توجه دولت آینده به بخش کشاورزی
خبرگزاری آریا - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: دولت چهاردهم توجه به بخش کشاورزی را در اولویت کاری در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، پیمان فلسفی با اشاره به اولویت های دولت آینده گفت: دولت آینده با توجه به اینکه در شرایط خاصی شکل می‌گیرد و کشور ما تحت تأثیر فقدان رئیس‌جمهور فقید دولت سیزدهم شهید بزرگوار آیت اله رئیسی است طبیعتاً مردم از دولت چهاردهم انتظاراتی دارند که در راستای اقداماتی که دولت سیزدهم انجام داد، حرکت کند. ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز در فرمایشاتشان در روز رحلت حضرت امام(ره) پیام را منتقل کرده‌اند و نکاتی که در ارتباط با دولت بعد که باید وجود داشته باشد را مورد تأکید قرار دادند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که ملت ایران برای اینکه عمق راهبردی خویش را تثبیت کرده و همچنین بتواند کام مردم را شیرین کند و از طرفی نیز حفره‌های اقتصادی و فرهنگی پر شود، نیاز به یک رئیس‌جمهور فعال و پرکارو آگاه و معتقد به مبانی انقلاب دارد.
وی اضافه کرد: اولاً بایستی دولت آینده عمق راهبردی نظام را تثبیت کند تا عمق راهبردی مردم ایران تثبیت شود بنابراین یکی از اولویت‌ها این است که دولت آینده تلاش کند این عمق راهبردی تثبیت شود. این عمق راهبردی هم در عرصه سیاست‌های داخلی و هم در عرصه سیاست خارجی باید تثبیت شود بنابراین راهبردهای نظام برای پیشرفت در داخل و همچنین در خارج از کشور با تداوم راهبرد مقاومت بایستی در دستور کار دولت بعد قرار بگیرد.
این نماینده مجلس در دوره دوازدهم بیان کرد: از طرفی باید کام مردم هم شیرین شود که از طریق پر کردن حفره‌های اقتصادی و فرهنگی که الان وجود دارد، صورت گیرد. مردم منتظرند که دولتی روی کار بیاید که این توانایی رو داشته باشد و مسائل اقتصادی کشور را حل کند. البته اولویت‌های اقتصادی کشور نیز مشخص است که این اولویت ها در برنامه هفتم و نظام مسائل کشور مشخص است منتها این مسائل بایستی اولویت بندی هم شود و بر اساس یک دستور کار قوی و منسجم با یک تیم اجرایی قوی و کارآمد کار دنبال شود تا بتوانیم با انجام مسائلی که در برنامه پیشرفت کشور تعریف شده به رشد اقتصادی هشت درصد برسیم.
فلسفی اضافه کرد: در موضوعات فرهنگی نیز حفره‌های فرهنگی و خلأهای فرهنگی وجود دارد که مردم ما منتظرند رئیس‌جمهور محترم آینده بتواند این مسائل فرهنگی را که در سطح جامعه وجود دارد و ما باآن مواجه هستیم را پاسخ دهد و این پاسخ را باید در برنامه دولت چهاردهم ببینیم. امید است که دولت چهاردهم یک دولت مقتدر و کارآمد باشد و رئیس‌جمهور مقتدر و با همان ویژگی‌هایی که حضرت آقا فرمودند فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی نظام به عنوان فرد اصلح انتخاب شود.
وی افزود: البته برای پر کردن حفره‌های اقتصادی اولویت‌هایی وجود دارد اما آنچه که می‌تواند حفره‌های اقتصادی کشور در میان مدت حل کند توجه ویژه به بخش کشاورزی و اولویت بخشیدن به بخش کشاورزی در برنامه دولت چهاردهم است. اگر به طور جدی این مسئله مورد توجه قرار بگیرد بسیاری از مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود.
این نماینده مجلس در دوره دوازدهم اضافه کرد: امام عزیز ما گفته‌اند که کشاورزی باید اساس اقتصاد کشور باشد همچنین مقام معظم رهبری فرمودند که صنعت و پول نفت باید در خدمت بخش کشاورزی باشد اگه این اتفاق بیافتد، ما حداقل ظرف مدت چهار سال درب چاه‌های نفت را خواهیم بست یعنی صادرات غیر نفتی ما افزایش پیدا می‌کند، از طرفی نیز عدد بیست و سه درصد رشد بخش صادرات غیر نفتی محقق می‌شود و صنعت، حمل و نقل، بازرگانی ، پتروشیمی و اشتغال جوانان ما در روستاها و مناطق کشاورزی حل می شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس خاطرنشان کرد: با محوریت بخشیدن به بخش کشاورزی امیدوار هستیم که یک انقلاب در بخش کشاورزی رخ دهد البته با روی کار آمدن یک دولت مقتدر با اولویت بخشی به بخش کشاورزی می توان مسیر پیشرفت را طی کرد./
پایان پیام

نظر شما