شناسهٔ خبر: 67216803 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اولين دوره مسابقات کشوري فلوربال المپيک ويژه ايران (انتخابي تيم ملي)

صاحب‌خبر -
اولين دوره مسابقات کشوري فلوربال المپيک ويژه ايران (انتخابي تيم ملي)
خبرگزاری آریا - اولین دوره مسابقات کشوری فلوربال ویژه قهرمانان المپیک ویژه (ورزشکاران دارای کم توانی ذهنی، اتیسم و سندرم داون) با همت المپیک ویژه ایران و با همکاری انجمن فلوربال ایران در تاریخ 24 الی 25 خرداد 1403 در موسسه خیریه کهریزک برگزار شد.

با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی المپیک ویژه در *تورین (ایتالیا)* در اسفند ماه سال جاری (بازی های المپیک زمستانی)، یک دوره مسابقات کشوری فلوربال برای آمادگی ورزشکاران المپیک ویژه برگزار شد. این مسابقات در ادامه فعالیت های انجمن فلوربال ایران در توسعه این رشته ورزشی برای افراد با کم توانی ذهنی در کشور برگزار شد. رمضانعلی دولو رئیس این انجمن ضمن برگزاری یک دوره کلاس مربیگری فلوربال و اهدای تجهیزات این رشته ورزشی به مراکز نمایندگی المپیک ویژه ایران، تا کنون موفق به راه اندازی این رشته در حداقل 9 استان کشور در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی و یا موسسات دارای مجوز از وزارت کشور شده است.
در این دوره از بازی ها 42 ورزشکار دختر و 85 ورزشکار پسر، 30 مربی و سرپرست خانم و 23 مربی و سرپرست آقا از 21 تیم ورزشی 16 مرکز توانبخشی افراد با کم توانی ذهنی 11 استان کشور* حضور داشتند. بر اساس این گزارش در مجموع امتیازات، تیمهای شرکت کننده در این رویداد در بخش *مهارتهای فردی به ترتیب رتبه های زیر را کسب کردند:
1_فرزندان باران رشت
2_فرشتگان ساری
3_باشگاه پیکان تهران (توانگران امروز)
4_توانیابان دامغان
5_بهشتیان زمینی آریا البرز
6_کانون سندرم داون گیلان(لاهیجان)،پسران
7_حیات زنجان
8_وفا خوزستان
9_حکیم البرز
10_انجمن پیام شاد تهران
11_ارمغان تهران
12_کانون سندرم داون گیلان،لاهیجان دختران
13_افتخار آفرینان توس
14_انجمن خورشید تهران
14_انجمن غدیر فارس
*در رقابت های تیمی نیز به ترتیب تیمهای زیر دارای برترین رتبه ها شدند* :
اول: ارمغان تهران
دوم: فرشتگان ساری
سوم: توانیابان دامغان
نکته بارز در این رویداد حضور بانوان ورزشکار دارای کم توانی ذهنی، سندرم داون و اختلال طیف اتیسم بود که یک آمار بسیار خوب از مشارکت این عزیزان و راه اندازی این رشته در ورزش بانوان المپیک ویژه ایران می باشد.
انشالله در صورت همکاری مسئولین حوزه ورزش کشور، اخذ مجوز شورای برون مرزی و موافقت نهادهای مرتبط، ورزشکاران منتخب این رویداد به بازی های زمستانی المپیک ویژه؛ مسابقات جهانی تورین ایتالیا 2025 اعزام خواهند شد.
خوشبختانه *این رویداد ملی با حمایت مالی مجمع خیرین کشور، بنیاد خیریه روحی، برج الماس کریمخان و موسسه خیریه کهریزک و حمایت معنوی انجمن ورزش افراد با کم توانی ذهنی فدراسیون جانبازان و توان یابان و با مدیریت فنی انجمن فلوربال ایران* برگزار شد.

نظر شما