شناسهٔ خبر: 67213705 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخابات 1403؛ زاکانی: «سالاری مردم بعد از ریخته شدن آراء به صندوق‌ها کمرنگ می‌شود»/ پزشکیان: «این که من گفته‌ام بنزین ۲۰ هزار تومان شود، غلط است»/جلیلی: «یکی از برنامه‌های مهم دولت من، ارزآوری است، شیوه فعلی را کافی نمی دانم»/ پور محمدی :«فیلترشکن تولید فساد می‌کند»/ رجایی:«پزشکیان باید یک مقداری جسورتر به حواشی هم بپردازد»/شریعتمداری: «ائتلاف کنید»/ عبدی:«اگر پزشکیان انتخاب نشود، تقصير متوجه من و امثال من است»

صاحب‌خبر -

شفقنا- تا انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری 11 روز بیشتر نمانده و در این فاصله هر کدام از نامزدهای انتخاباتی در تلاش برای بیان برنامه و وعده های خود هستند. در این میان بسیاری از فعالان سیاسی و تحلیلگران ضمن حمایت از نامزد مورد نظر خود بر مشارکت بیشتر مردم در انتخابات زود هنگام امسال تاکید دارند.

در ادامه مهم ترین اخبار حوزه انتخابات را بخوانید:

پزشکیان:«در عرض ۵ ماه می‌توانیم جلوی فساد را بگیریم»

به گزارش شفقنا، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در دانشگاه تهران، در جلسه پرسش و پاسخ این دانشگاه با دانشجویان شرکت کرد.نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشستی گفت: : تا جایی که بتوانم، جلوی گشت ارشاد را خواهم گرفت. البته اگر وعده بدهم، دروغ گفته ام باید با آنها صحبت کنم تا قانع شوند. در عرض ۵ ماه می‌توانیم جلوی فساد را بگیریم.

قالیباف:« اولویت دولت من قرار گرفتن در موضوعات ترانزیتی است»

محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بعداز ظهر یکشنبه  مهمان برنامه میزگرد سیاسی شبکه سوم سیما است. وی گفت:  اولویت دولت من قرار گرفتن در موضوعات ترانزیتی در بخش زمینی و دریایی به عنوان هاب منطقه است؛ همچنین در کریدور هوایی نقطه بی نظیری در بین پروازهای شرق و غرب دنیا قرار داریم که باید از این جایگاه و امتیاز بالا به بهترین شکلی استفاده کنیم.

جلیلی: شعار ما حاصل یک ماه اخیر نیست

سعید جلیلی در نشست اخیر خود با برخی صنعتگران،  با بیان اینکه شعار دولت‌ در انتخابات باید چکیده برنامه چهار ساله آن باشد، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که حرف شما چیست و مطمئن باشند که به آن عمل می‌کنید؛ شعار ما نیز حاصل یک ماه اخیر نیست، حداقل یازده سال بر روی آن کار شده است. باید ظرفیت‌های منابع طبیعی و نیروی انسانی کشور به‌درستی شناسایی شود؛ اگر می‌گوییم یک جهان فرصت، باید ثمره آن یک ایران جهش باشد؛ باید اشکالات ساختاری دولت برطرف شود؛ این کاستی‌ها نیز باید از قبل بررسی شده باشد؛ قبلا هم گفته‌ام، کار ما از فردای انتخابات شروع خواهد شد.

پورمحمدی:«فیلترشکن تولید فساد می‌کند»

حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در نشستی  با اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: فیلترشکن تولید فساد می‌کند.مافیای VPN چه بلایی که سر آی تی و اقتصاد ارتباطات نیاورده است. اگر اعتمادسازی شکل نگیرد نقشه‌های ما عقیم خواهد ماند.اگر دولت می‌خواهد موفق باشد باید پشت سر مردم و بخش خصوصی حرکت کند.

علیرضا زاکانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«امروز صبح در اتاق بازرگانی ایران، پارلمان بخش خصوصی و در جمع فعالان این حوزه تاکید شد:ما در “‎دولت خدمت” می‌خواهیم به شما تکیه کنیم، نه اینکه جای شما بنشینیم. دولت به محصول نهایی زنجیره تولیدکننده نیاز دارد و نباید داخل زنجیره دخالت کند.

رجایی:«پزشکیان باید یک مقداری جسورتر به حواشی هم بپردازد»

غلامعلی رجایی به جماران گفت:«من فکر می‌کنم آقای پزشکیان رگه‌هایی از اخلاق‌مداری را دخالت می‌دهد و این به نفعش نیست. علی‌رغم اینکه رهبری هم در حرم امام گفتند اینها خیلی به هم چنگ نزنند، تحلیل من این است که آقای پزشکیان باید یک مقداری جسورتر به حواشی هم بپردازد. صرف نقد عملکرد کافی نیست و به نظر من ایشان باید از این گام فراتر برود؛ اصلا جذابیت مناظرات به همین حواشی است. اگر بخواهند با عدد و رقم حرف بزنند، برای مخاطب جذاب نیست. چون قابل اثبات نیست، همه عددها را می‌شنود و نمی‌تواند نظر مثبت و منفی بدهد.»

شریعتمداری:«ائتلاف کنید»

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت:«با حفظ احترام همه نامزدها، باید گفت؛ اگر حضور و ادامه گفتمان شهید رئیسی عزیز را که ترجمان دیگری از گفتمان امام و انقلاب و رهبری است، به حضور خود بر کرسی ریاست جمهوری ترجیح می‌دهید -‌که باید چنین باشد و به یقین این‌گونه است- پس صورت مسئله را از حالت «چندکاندیدایی» به تک کاندیدا تغییر دهید.»

عبدی:«اگر پزشكيان انتخاب نشود، تقصر امثال من است»

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت:« اگر تحليلم درست در نيايد و پزشكيان انتخاب نشود (درباره معناي انتخاب شدن پزشكيان هم در روزهاي آينده خواهم نوشت)، مطلقا تأكيد مي‌كنم مطلقا مثل ورشكسته‌هاي متفرعن سياسي تقصير را به عهده تحريم‌كنندگان نمي‌اندازم. تقصير متوجه من و امثال من است كه نتوانسته‌ايم افراد تحريمي را براي مشاركت قانع كنيم. ما بايد بتوانيم با نامزدي پزشكيان و تحليل‌هاي خود اين يخ را به اندازه‌اي آب كنيم كه مردم شركت كنند و بساط بي‌كفايتي و دروغگويي را برچينند. و اگر نتوانيم شكست خورده‌ايم.»

سلیمی نمین:«مشارکت کم‌رنگ جامعه در انتخابات برای کشور خطرآفرین خواهد بود »

عباس سلیمی نمین در روزنامه همشهری نوشت:« باید مراقب بود که مشارکت کم‌رنگ جامعه در انتخابات برای کشور خطرآفرین خواهد بود و به‌تدریج می‌تواند سطح دانش‌ و نقش‌آفرینی سیاسی افکارعمومی را کاهش دهد؛ آسیبی که «عدم‌توازن» در جامعه را به‌دنبال دارد و برای آینده ایران زیانبار خواهد بود.«

آیت الله اعرافی: «حوزه» در هیچ برهه ای به صورت مصداقی از کسی حمایت نکرده است»

مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه با عنوان رسمی هیچ گاه و در هیچ برهه ای از تاریخ خود به صورت مصداقی از کسی حمایت نکرده و تنها به رسالت تبیینی خود عمل می کند.

استاد سید حسن خمینی:«هرکس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت به حضور در انتخابات مسئول است»

استاد سید حسن خمینی  در مراسم تجدید میثاق وزیر و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با آرمان‌های امام خمینی(س)، گفت: قدرت مرهون مولفه های مختلفی است، اما هیچ عاملی به اندازه پشتیبانی مردم برای دولت قدرت نمی‌آورد. هرکس دلش به حال خودش، اقتصاد، فقر و گرانی مملکت می‌سوزد، نسبت به حضور در انتخابات و تشکیل یک دولت قدرتمند مسئول است و نسبت به این مسأله با حساسیت برخورد کند. اینکه چه کسی می آید در درجه دوم از اهمیت است، مهم پشتوانه بزرگ ملت برای دولت است.

زاکانی: سالاری مردم بعد از ریخته شدن آراء به صندوق‌ها کمرنگ می‌شود

علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در میزگرد فرهنگی شبکه دو سیما گفت: سالاری مردم بعد از ریخته شدن رای‌ها به صندوق‌ها کمرنگ می‌شود. در حوزه آزادی، اولین کاری که می‌کنم نهادسازی جدیدی را در خصوص سالار کردن مردم بعد از صندوق رای، خواهم داشت. در تمام سطوح امکانی را فراهم می‌کند با انتخاب هیات منصفه از معتمدان محله خودشان، مسوولان را مورد بازخواست قرار دهند.

 

پزشکیان: این که من گفته‌ام بنزین ۲۰ هزار تومان شود، غلط است

مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی ویژه درباره اینکه شما موافق آزاد شدن قیمت بنزین هستید و اعلام کردید قیمت باید ۲۰۰۰۰ تومان باشد نظر شما چیست گفت: این اطلاعات درستی نیست. غلط است. هر اقدامی ما انجام دهیم که تاثیر بر زندگی مردم دارد بدون مشارکت مردم اتفاق نخواهد افتاد. هر مداخله‌ای فرق نمی‌کند. اگر می‌خواهد قیمت بالا برود باید ماشین‌هایی وارد کنیم که سوخت بنزین آن ۴ لیتر است. نمی‌شود به مردم ماشینی بفروشیم که در ۱۰۰ کیلومتر ۱۲۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند و مردم مجبور به سوار شدن باشند و قیمت بالا ببریم تاثیری نخواهد داشت. واردات خودرو با کیفیت باعث می‌شود که کارخانه‌های کیبیت خودروسازی خود را بالا ببرند. با پول ذخیره شده یارانه بیشتری به مردم داد.

جلیلی:  یکی از برنامه‌های مهم دولت من، ارزآوری است، شیوه فعلی را کافی نمی دانم

سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه میزگرد اقتصادی گفت: زیرساخت‌ها و سامانه‌های ایجاد شده باید به هم متصل شوند و کاربردی باشند. ناترازی بودجه نیز یکی از مواردی است که به ارزش پول ملی فشار وارد می‌کند و به آن آسیب می‌زند. همچنین موجب رشد غیرموجه نقدینگی می‌شود. یکی از برنامه‌های مهم دولت من، ارزآوری است. زمانی که به آقای رئیسی برای موفقیتش در انتخابات تبریک می‌گفتم به این موضوع اشاره کردم. من شیوه‌های فعلی ارزآوری در کشور را کافی نمی‌دانم.

نظر شما