شناسهٔ خبر: 67212683 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

سرپرست سازمان خصوصی سازی:

دستگاه‌هایی كه بر سر راه مولدسازی مانع تراشی می‌كنند، شناسایی شوند

سرپرست سازمان خصوصی سازی با اشاره به لزوم آسیب شناسی در خصوص موانع موجود بر سر راه مولدسازی در کشور، تاکید کرد: لازم است دستگاه‌هایی که در این زمینه مانع تراشی می‌کنند شناسایی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شادا، به نقل از سازمان خصوصی سازی، چهاردهمین جلسه کمیته راهبری مولدسازی دارایی های دولت روز شنبه (26 خرداد 1403) در سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

در این جلسه، مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان و استان اردبیل، گزارشی از فرایند مولدسازی در این دو استان ارائه کردند."ابراهیم بازیان" سرپرست سازمان خصوصی سازی در این جلسه، گفت: در راستای اجرای مولدسازی در کشور، در صورت لزوم برای املاک مازاد، مصوبه شناسایی و واگذاری دریافت خواهیم کرد. وی خاطر نشان کرد: مقاومت‌هایی نیز در اجرای مولدسازی در کشور وجود دارد که لازم است دستگاههایی که در این زمینه مانع تراشی می کنند شناسایی شوند.

سرپرست سازمان خصوصی سازی با اشاره به لزوم آسیب شناسی در خصوص موانع موجود بر سر راه مولدسازی در کشور افزود: عملکرد استان خوزستان در حوزه شناسایی املاک مازاد عالی بوده است، اما در خصوص ارزش افزایی املاک مازاد در این استان فعالیت کمی صورت گرفته است که باید ادامه پیدا کند.بازیان با نامطلوب خواندن ارزشگذاری املاک مازاد دولت در استان خوزستان گفت: باید موانع موجود بر سر راه مولدسازی در استانها شناسایی شود تا شاهد تحول استانها از محل مولدسازی باشیم.

سرپرست سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: مولدسازی یک راهبرد است و نیاز به فرهنگ سازی دارد.سرپرست سازمان خصوصی سازی با اشاره به تاکیدات شهید ایت الله رئیسی در خصوص مولدسازی گفت: شهید رئیسی همیشه تاکید می کرد که عواید حاصل از مولدسازی باید به سمت تکمیل پروژه های نیمه تمام برود.همچنین در این جلسه، "امیر احمدی" مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان با اشاره به اینکه دستورالعمل مولدسازی از جامعیت خوبی برخوردار است، گفت: در سال 1400 تعداد 112 مورد، در سال 1402 تعداد 612 مورد و در سال 1403 تا کنون، تعداد 36 مورد ملک در این استان شناسایی شده است.

احمدی تعداد املاک شناسایی شده در فرایند مولدسازی در این استان تا کنون را 760 مورد ذکر کرد و افزود: از این تعداد، 588 مورد به تصویب کارگروه مولدسازی استان رسیده و 539 مورد از همین تعداد نیز مصوبه هیات عالی مولدسازی دارد.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان خاطرنشان کرد: رشد 578 درصدی شناسایی املاک در سال 1402 نسبت به سال 3 سال قبل در این استان به ثبت رسیده است.

ضمن اینکه ارزش کل املاک شناسایی شده در خوزستان تا کنون حدود 30 هزار میلیارد تومان (30 همت) بوده است."یعقوب نژادمحمد" مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: 53 ملک از اول سال 1402 در استان اردبیل شناسایی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: از میان 35 مورد از کل املاک و اراضی در استان اردبیل که مصوبه کارگروه مولدسازی استانی دارد، تاکنون 25 ملک در هیات عالی مصوب شده است.سرپرست سازمان خصوصی سازی در ادامه این جلسه، راهکارهای لازم را در خصوص چالشهای پیش رو و مشکلات مولدسازی در استانهای خوزستان و اردبیل ارائه کرد.

نظر شما