شناسهٔ خبر: 67212523 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تصادف موتورسیکلت ها در تهران کاهشی شد/ این طرح پلیس موفق بود

اقتصادنیوز: رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، از کاهش ۲۷ درصدی تصادفات موتورسیکلت‌ها در پایتخت با اجرای طرح ۱۰ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  سرهنگ مصطفی زینی‌وند  با اشاره به اجرای طرح ۱۰ از سوی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ما در پلیس راهور با اجرای طرح ۱۰ مربوط به موتورسیکلت‌ها سه هدف را دنبال می‌کنیم. هدف اول طرح، مربوط به اقدامات مهندسی ترافیک است که شامل ساماندهی محل مناسب توقف موتورسیکلت‌ها ، خطوط ویژه تردد موتورسیکلت‌سواران، احداث پل موتور رو ، محدودسازی تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌روها و باز طراحی پیاده‌روها ، حذف بریدگی‌های مازاد و غیر ضروری در خطوط ویژه برای کنترل ترددها بوده که برخی از این اقدامات در دست انجام است. 

ایجاد توقفگاه برای موتورسیکلت ها در پایتخت

وی با اشاره به نگاه ویژه به موتورسیکلت‌ها به عنوان وسیله نقلیه در این طرح افزود: به عنوان مثال در شهر تهران، محل‌هایی که تقاضا برای پارک موتورسیکلت‌ها زیاد بود؛ شناسایی شد و با انجام اقداماتی نظیر خط کشی، نصب تابلو و علائم، محل‌هایی برای توقف و پارک موتورسیکلت ها ایجاد شد.

خبر مرتبط
خبر جدید درباره صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان

اقتصادنیوز: سکینه پاد»، دستیار رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی به روزنامه «اعتماد» گفته است. او خبر داده است که در مورد مساله صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان به رییسی نامه نوشته و رییسی، نامه او را به خزعلی معاون زنان دولت داده است

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: البته هنوز تعداد این توقف‌گاه ها کم است و ما به دنبال افزایش آن هستیم اما این اقدامات باعث می‌شود موتورسیکلت‌ها در محل‌های صحیح پارک شده و هم نظم شهر حفظ شود و هم پارک این وسایل نقلیه برای سایرین مزاحمت ایجاد نکند. اهداف دیگر ما در این طرح، شامل فرهنگ سازی و اعمال قانون است که در مراحل بعدی قرار دارند. 

موتورسیکلت ها در روز هم با چراغ روشن تردد کنند

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی در این طرح افزود: به عنوان مثال در زمینه فرهنگسازی ما از موتورسیکلت سواران می‌خواهیم حتی در طول روز نیز با چراغ روشن در معابر تردد کنند تا اینگونه رانندگان دید بهتری به موتورسیکلت‌ها داشته باشند. 

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه متخلفان اعمال قانون می‌شوند؛ ادامه داد: متاسفانه یکی از اقدامات بسیار خطرناک موتورسواران، تردد در خلاف جهت خیابان‌ها و اتوبان‌هاست که برخورد با آنها در این طرح دیده شده و سومین هدف ما از اجرای این طرح است.

خبر مرتبط
باند سارقان موتورسیکلت در این شهر متلاشی شد

اقتصادنیوز: فرمانده انتظامی آزادشهر از متلاشی شدن باند سارقان موتورسیکلت خبر داد.

زینی وند گفت: تردد در خلاف جهت باعث می‌شود موتورسیکلت در نقطه کور رانندگانی قرار گیرد که در جهت صحیح مسیر خیابان تردد می‌کنند. به همین دلیل رانندگان نمی‌توانند واکنش صحیح و به موقعی را در برخوردها از خود نشان دهد که می تواند باعث مرگ راکبان موتورسیکلت‌ها شود. بنابراین با این متخلفان نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد. 

طرح ۱۰ تصادفات را کاهش داد

وی افزود: با اجرای طرح۱۰ ، شاهد هستیم که در دوماهه اخیر سال جاری، تصادفات مربوط به موتورسیکلت ها ۲۷ درصد کاهش یافته است که این مسئله نشان از موفقیت آمیز بودن این طرح دارد. همچنین با روشن گذاشتن چراغ‌ها در طول روز نیز، پنج تا ۱۰ درصد از میزان تصادفات کاهش یافت.

زینی وند گفت: موتورسیکلت یکی از وسایل نقلیه‌ای است که باید نحوه استفاده از آن در شهر تهران اصلاح شود تا جان های کمتری از دست بروند ما با اجرای این طرح قصد داریم تردد موتورسیکلت ها را سامان ببخشیم.

 

نظر شما