شناسهٔ خبر: 67212461 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان:

فلسفه عید قربان رسیدن به حقیقت تقوا و تسلیم است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد سادات با بیان اینکه فلسفه عید قربان رسیدن به حقیقت تقوا و تسلیم است؛ عنوان کرد: قربانی نمادی از انفاق و دستگیری از محرومان و مساوات و عدالت اجتماعی بوده و روز برائت از مشرکان و شیاطین جنی و انسی و در عصر ما طواغیت عالم و مصداق اتم آن آمریکای جنایتکار و اسرائیل خون آشام می‌باشند.

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، پیرامون  اهمیت و فلسفه عید سعید قربان ضمن تبریک این عید بزرگ الهی اظهار داشت؛ انسان در مسیر بندگی و صراط مستقیم الهی همواره در بین دوراهی خطرناکی  هواهای نفسانی  و شیطانی و از سویی دیگر عمل به وظیفه و بندگی خداوند قرار دارد.

وی تصریح کرد: هرگاه مسیر بندگی و وظیفه را انتخاب می‌کند در ردیف فرشتگان الهی قرار می‌گیرد و درصورت بندگی شیطان به پستی و ظلالت  گرفتار واز هر حیوانی پست‌ٰتر می شود.

حجت الاسلام سادات ابراز شد: بر اساس روایات دینی عید واقعی برای انسان روزی می‌باشد که انسان در مسیر بندگی پیروز گردیده و آمال شیطانی خود را ذبح نماید و از گناهان دوری نماید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: حضرت ابراهیم خلیل (ع)  قهرمان بزرگ توحید ، در چنین امتحان سختی قرار گرفت و پیروز شد و جگر گوشه اش  را به آستان پروردگار بزرگ تقدیم نمود، دماغ شیطان را به خاک مالید، و به پاس این فداکاری بزرگ این روز تاریخی روز اثبات بندگی و تسلیم در برابر معشوق حقیقی می‌باشد و یادآور درس بزرگی است که حضرت ابراهیم به انسان‌ها آموخت که همانا رسیدن به حقیقت تقوا و تسلیم در برابر اوامر الهی می‌باشد.

 حجت الاسلام سادات در پایان گفتگو خاطرنشان کرد: قربانی نمادی از انفاق و دستگیری از محرومان و مساوات و عدالت اجتماعی بوده و روز برائت از مشرکان و شیاطین جنی و انسی و در عصر ما طواغیت عالم  ومصداق اتم آن آمریکای جنایتکار و اسرائیل خون آشام می‌باشند که این روزها با قتل عام مردم مظلوم غزه و فلسطین و نسل کشی مسلمانان مظلوم فجیع‌ترین جنایات تاریخ بشریت را رقم می‌زنند .

انتهای پیام/

نظر شما