شناسهٔ خبر: 67212087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خدمات‌دهی رایگان ۹ کشتارگاه دام گلستان در روز عیدقربان

مدیرکل دامپزشکی گلستان از خدمات رایگان ۹ کشتارگاه دام در استان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ در روز عید قربان خبر داد و از مردم خواست از ذبح غیربهداشتی دام خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

علی کاووسی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی در روز عید قربان اظهار کرد: برای روز عید 77 اکیپ دامپزشکی شامل 16 اکیپ ثابت و 61 اکیپ سیار به همراه 16 ناظر شرعی بر خرید و فروش دام، کشتار آن و لاشه‌ها نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: برای کشتار بهداشتی دام با 9 کشتارگاه در استان هماهنگی لازم انجام شده و کسانی که قصد ذبح دام در عید قربان را دارند از ساعت 6 صبح تا 14 می‌توانند به این کشتارگاه‌ها مراجعه کنند و از خدمات رایگان آنها برخوردار شوند.

وی با اشاره به فعالیت 115 کارشناس و ناظر در روز عید قربان افزود: در این کشتارگاه‌ها مانند همیشه دامپزشکان و ناظران شرعی نیز حضور دارند. در روز عید قربان 44 دامپزشک، 55 نفر از کارشناسان گوشت و 16 نفر از ناظران شرعی، خدمات رایگان به شهروندان ارائه می‌کنند.

کاووسی از مردم خواست با توجه به گرمای هوا و احتمال انتقال بیماری مهلک تب کریمه کنگو، از ذبح دام در کوچه‌ها و مکان‌های غیربهداشتی خودداری و از دستکش استفاده کنند.

وی همچنین توصیه کرد لاشه گوشت و آلایشات آن دست‌کم به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس از آن استفاده شود.

انتهای پیام/582/.

برچسب‌ها:

نظر شما