شناسهٔ خبر: 67211892 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ضمن تبریک به مناسبت عید قربان؛

اسماعیل هنیه: به آزادی و پیروزی ایمان کامل داریم

اسماعیل هنیه ضمن تبریک عید قربان به ملت فلسطینی و اهالی جبهه‌های پشتیبان غزه تصریح کرد که فلسطینی‌ها به وعده الهی در تحقق آزادی و پیروزی، اعتقاد کامل دارند.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی به مناسبت عید سعید قربان گفت: مردم فلسطین و غزه عید دیگری را در روند مبارزه با اشغالگران در تمامی جبهه‌ها پشت سر گذاشتند. ما در آستانه خلق حماسه‌ای تاریخی هستیم که بر اساس آن از اراضی و هویت و مقدسات خود دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد که ملت فلسطین و غزه در محاصره وحشتناک و انواع سختی‌ها از آوارگی گرفته تا موشک‌باران دشمن زندگی می‌کند و دشمن تنها چیزی که از ملت ما می‌بیند، پایداری و ثبات و مقاومت است.

هنیه ابراز داشت: مردم غزه جان خود و هر آنچه که برای آنها با اهمیت و گران‌بها است را از دست داده و انواع درد و رنج‌ها را با صبر و ثبات تحمل می‌کنند، ما به تحقق وعده الهی و پیروزی و آزادسازی فلسطین یقین کامل داریم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن جنایتکار که نسل کشی و کشتار جمعی در غزه به راه انداخته، در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهد ماند. من به مبارزان قسام و دیگر گردان‌های مقاومت که الگوی منحصر به فردی از جهاد و مقاومت و التزام به حقوق خود را نشان داده‌اند، تبریک می‌گویم.

رئیس دفتر سیاسی حماس خطاب به مقاومت اسلامی عراق گفت: شما اعلام کردید که امت ما و دشمن ما مشترک است و ما از تمامی مواضع اعلام شده در تمامی جبهه‌های پشتیبانی و حمایت از فلسطین قدردانی می‌کنیم. وی همچنین این عید را به برادران انصارالله در یمن که دریای سرخ و بحرالعرب را برای ورود دشمن صهیونیستی و پشتیبانان آنها ممنوع کردند، تبریک گفت و از این مواضع و پشتیبانی‌ها قدردانی کرد.

وی تصریح کرد که مردم غزه همان گونه که با موشک‌های دشمن مواجه هستند، در معرض خطر گرسنگی قرار دارند و امت اسلام باید نقش خود را در این جنگ جاودانی بپذیرند و حمایت‌های خود را از مقاومت فلسطین بیشتر کرده و سقف تقابل خود با دشمن صهیونیستی را افزایش دهد.

هنیه در واکنش به تازه‌ترین تحولات مربوط به مذاکرات آتش بس نیز تاکید کرد که حماس و دیگر گروه‌های مقاومت جدیت و نرمش زیادی برای رسیدن به آتش بس جهت جلوگیری از خونریزی ملت فلسطین و توقف تجاوزها از خود نشان دادند، واکنش ما به پیشنهاد آتش بس، بر اساس مبانی است که در سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و مصوبه شورای امنیت نیز وجود داشت، اما اشغالگران همچنان به فریبکاری خود ادامه می‌دهند و می‌خواهند اسرای خود را آزاد کنند و در ادامه نسل کشی ملت فلسطین را از سر بگیرند.

نظر شما